BiznesRynek

Rok 2017 będzie przełomowy dla biznesowych zastosowań wirtualnej rzeczywistości

Zdaniem ekspertów Deloitte rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości nabiera coraz większej dynamiki. W przyszłym roku, po raz pierwszy w historii, wartość światowego rynku rozwiązań VR ma przekroczyć miliard dolarów. W nowe – także biznesowe – zastosowania wirtualnej rzeczywistości inwestują m.in. najwięksi dostawcy technologii IT, w tym Google, czy Microsoft.

Rok 2017 będzie przełomowy dla biznesowych zastosowań wirtualnej rzeczywistości

Analitycy Deloitte Digital przewidują, że to nachodzący rok będzie przełomowy dla upowszechnienia innowacyjnych zastosowań wirtualnej rzeczywistości – i jako taki, wyznaczy dalsze trendy rozwoju wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości. Obie te technologie mają potencjał, aby stać się m.in. ciekawym narzędziem wspierającym sprzedaż różnego rodzaju towarów i usług, a także budowanie długofalowych relacji z nabywcami. Z prognoz Deloitte wynika jednocześnie, że tylko w 2016 roku liczba sprzedanych na świecie okularów VR przekroczy 2,5 mln, co otworzy realny rynek przed dostawcami usług opartych na wirtualnej rzeczywistości.

“W walce o uwagę konsumenta, firmy zauważyły potencjał marketingowy w wykorzystaniu virtual reality. W przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów komunikacji, rzeczywistość wirtualna jest medium, które pozwala odizolować odbiorcę od bodźców pochodzących ze świata zewnętrznego i gwarantuje jego pełne zaangażowanie” – mówi Tomasz Sapiński, Starszy Specjalista ds. Nowych Technologii w Deloitte Digital CE. Według niego, za użytecznością technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w zastosowaniach biznesowych przemawia m.in. duże zaangażowanie użytkowników w interakcje oparte na takich rozwiązaniach “Doświadczenia i emocje wywołane pełnym zanurzeniem w VR okazują się o wiele silniejsze niż te wywołane biernym odbiorem. Czynniki te stwarzają idealne środowisko do budowania pożądanej relacji z potencjalnym odbiorcą” – dodaje Tomasz Sapiński.

Eksperci prognozują, że użyteczność rozwiązań wirtualnej rzeczywistości będzie w coraz większym stopniu wykraczać poza strefę rozrywki, jako przykład wskazując m.in. na firmy odzieżowe, czy meblarskie. Jednocześnie, tempo popularyzacji rozwiązań VR wciąż pozostaje relatywnie niskie – zwłaszcza w dziedzinach o dużym potencjale, jak edukacja lub medycyna. Istotną barierą nadal pozostaje cena takich rozwiązań. Rozwiązania pozwalające na korzystanie z wirtualnej rzeczywistości będą jednak systematycznie tanieć. Motorem zmian związanych z popularyzacją technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości mogą okazać się jednak zastosowania B2B. “Wdrożenie kampanii na kilkaset stanowisk z headsetami VR na terenie całej Polski nie jest nieosiągalną inwestycją dla firm. Uważam, że właśnie projekty B2B mogą przyczynić się do popularyzacji wirtualnej rzeczywistości i dać marketerom niezbędne podstawy do przeniesienia tego doświadczenia do świata konsumenta oraz oferty B2C” – uważa Olgierd Cygan, Partner Zarządzający częścią agencyjną w Deloitte Digital.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *