Rynek

Samsung najpopularniejszą marką smartfonów wśród polskich internautów

Według analizy SentiOne, Samsung, a zwłaszcza model Galaxy S21, deklasuje konkurencję w rankingu popularności smartfonów wśród polskich internautów. Na drugim miejscu uplasował się iPhone 13, ale wzmianki o modelu Oppo Reno 5 5G osiągają znacznie większy zasięg. Jak wynika z badania, zdecydowanie częściej o smartfonach w internecie wypowiadają się mężczyźni (ok. 86% wszystkich wzmianek). Z kolei największy odsetek kobiet, ponad ⅕ wszystkich dyskutujących, zaangażował się w rozmowy o składanym modelu Samsung Galaxy Z Flip 3.

Samsung najpopularniejszą marką smartfonów wśród polskich internautów

W Polsce z internetu korzysta już 32 mln osób, a więc ponad 84% populacji całego kraju, wynika z badania kanadyjskiej agencji Hootsuite. Spośród wszystkich użytkowników internetu, aż 93% do przeglądania go używa smartfonów. Na urządzeniach tych Facebooka przegląda z kolei nawet 51% polskich użytkowników tej platformy. Wykonywanie połączeń telefonicznych dawno już przestało być główną funkcją telefonów komórkowych. Jak podaje firma analityczna IDC, w 2020 roku w Polsce sprzedano ogółem 8,5 mln smartfonów. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem internetu przy pomocy AI, w okresie styczeń-październik 2021 roku sprawdziła, które modele smartfonów w tym roku są najbardziej popularne według opinii polskich internautów.

Ranking popularności wygrywa Samsung

Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle zostawił jeden z najnowszych modeli Samsunga, Galaxy S21, z ponad 55,5 tys. wzmianek i 87 mln wyświetleń zasięgu. Największe zainteresowanie tematem odnotowano oczywiście w czasie jego premiery w styczniu 2021 roku. Na drugim miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się z kolei wrześniowa nowość od Apple – iPhone 13, który osiągnął 21 tys. wzmianek, ale tylko 16 mln wyświetleń. Pod względem zasięgu pokonał go natomiast przedostatni model Oppo Reno 5 5G z 29 mln wyświetleń mimo zaledwie 7,5 tys. wzmianek. Trzecie miejsce, zarówno pod względem liczby wzmianek jak i zasięgu wyświetleń, ponownie zajął składany model Samsunga Galaxy Z Flip3 z blisko 8 tys. wzmianek i 19 mln wyświetleń.

Najmniejsze zasięgi osiągnęły smartfony marki Lenovo – poziom 9-10 tys. wyświetleń, wskazują autorzy badania. W sumie, po podsumowaniu danych dla wszystkich modeli, w tym roku ranking popularności smartfonów w polskim Internecie wygrała marka Samsung z ponad 71 tys. wzmianek i zasięgiem 116 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasował się Apple z ponad 34 tys. wzmianek i zasięgiem 26 mln wyświetleń.

Samsung najpopularniejszą marką smartfonów wśród polskich internautów

Które modele cieszą się największą sympatią?

Najwięcej pozytywnych emocji wśród polskich internautów budzą z kolei modele Sony Xperia 1 III, Honor X30 Max i X30i oraz Lenovo Z5s. Według SentiOne, ich Brand Health Index, czyli stosunek liczby komentarzy o pozytywnym wydźwięku do tych negatywnych, wyniósł 1. Dane te dotyczą jednak znacznie mniejszej ilości wzmianek niż u topowych producentów, jak Samsung, Xiaomi czy Apple, gdzie wskaźnik ten wahał się pomiędzy 0,8 a 0,9.

Dużą sympatią internautów cieszy się również firma Oppo, której ostatnie modele Reno5 5G, Reno6 5G i Reno6 Pro 5G osiągnęły wspomniany indeks na poziomie 0,9.

“Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy w naszej analizie, warto zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania ubiegłoroczną Nokią 8.3 w okolicy premiery nowego filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. Model ten miał pojawić się w filmie, ale, ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy” – skomentowała Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne . “Z kolei w rozmowach Internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek i żal fanów marki, którzy nie wyobrażają sobie przejścia do konkurencji” – podsumowała.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *