BiznesRynekPolecane tematy
SAP i Apple pracują nad wspólnymi rozwiązaniami mobilnymi
Współpraca Apple i SAP ma zrewolucjonizować pracę na urządzeniach iPhone oraz iPad z aplikacjami biznesowymi. Firmy dostarczą nowe aplikacje na system iOS i pakiet SDK do budowy natywnych aplikacji dla przedsiębiorstw.
Apple i SAP ogłosiły współpracę, której celem ma być zrewolucjonizowanie pracy mobilnej klientów korporacyjnych, poprzez połączenie aplikacji natywnych – dostępnych na urządzeniach iPhone i iPad – z możliwościami platformy SAP HANA. Efektem wspólnych działań będzie też pakiet narzędzi do budowy oprogramowania dla systemu iOS (SDK) oraz Akademia Szkoleniowa. Umożliwią one deweloperom, partnerom i klientom tworzenie natywnych aplikacji, dopasowanych do potrzeb ich firm.
„Partnerstwo Apple i SAP zmieni sposób używania urządzeń iPhone i iPad w przedsiębiorstwach łącząc innowację i bezpieczeństwo systemu iOS z doświadczeniem SAP w dostarczaniu oprogramowania dla biznesu. SAP to idealny partner, który pomoże nam zmienić sposób wykorzystywania urządzeń iPhone i iPad przez przedsiębiorstwa na całym świecie. Oprogramowanie obsługuje 76% globalnych transakcji biznesowych” – przekonuje Tim Cook, CEO Apple. „Z kolei nowy pakiet SDK umożliwi ponad 2,5 mln deweloperom SAP budowanie aplikacji natywnych, które w pełni wykorzystują SAP HANA Cloud Platform i czerpią korzyści z możliwości, dostępnych wyłącznie na urządzeniach z systemem iOS” – dodaje.
W wyniku współpracy obu firm ma powstać nowe rozwiązanie, udostępniające właśnie systemowi iOS dedykowany pakiet narzędzi do budowania oprogramowania na HANA Cloud Platform. Technologia ta pozwoli firmom, projektantom i deweloperom, tworzyć własne aplikacje na system iOS, uruchamiane na platformach iPhone i iPad, w sposób szybki i wydajny. Silnikiem nowych rozwiązań powstałych w wyniku współpracy SAP i Apple będzie SAP HANA Cloud Platform (HCP), otwarta platforma oferowana w modelu subskrypcyjnym. Programy budowane w oparciu o HCP umożliwią natywny dostęp do danych i procesów biznesowych rozwiązań SAP ERP (Business Suite, S/4HANA) wykorzystując jednocześnie potencjał urządzeń iPad i iPhone takich jak Touch ID czy usługi lokalizacji i powiadomień.
„Łącząc potężne możliwości rozwiązań SAP HANA Cloud Platform i SAP S/4HANA z systemem iOS pomagamy dostarczyć ludziom dane w czasie rzeczywistym – bez względu na ich czas i miejsce pracy. Apple i SAP łączy misja kształtowania przyszłości świata, by ten działał lepiej, a jakość życia ludzi stawała się zdecydowanie lepsza” – mówi Bill McDermott, CEO firmy SAP.
Silnikiem nowych rozwiązań powstałych w wyniku współpracy SAP i Apple będzie SAP HANA Cloud Platform (HCP), otwarta platforma oferowana w modelu subskrypcyjnym. Programy budowane w oparciu o HCP umożliwią natywny dostęp do danych i procesów biznesowych rozwiązań SAP ERP (Business Suite, S/4HANA) wykorzystując jednocześnie potencjał urządzeń iPad i iPhone takich jak Touch ID czy usługi lokalizacji i powiadomień.
Nowe rozwiązania SAP Fiori w obszarze User Experience (UX) udostępniają systemowi iOS nieznane dotychczas w świecie SAP możliwości projektowania interaktywnych interfejsów. Użytkownicy rozwiązań SAP otrzymują dzięki temu dedykowane rozwiązania odpowiadające potrzebom szybko zmieniającego się świata. Skupiająca ponad 2,5 mln członków społeczność deweloperów SAP może liczyć na wsparcie Akademii SAP, która udostępni narzędzia i szkolenia pozwalające na możliwie szybkie zapoznanie się z nowymi pakietami narzędzi do budowania oprogramowania na platformy Apple. Nowe pakiety SDK, język projektowania i oferta Akademii SAP dostępne będą przed końcem 2016 roku.
W ramach umowy partnerskiej SAP opracuje również natywne aplikacje dla systemu iOS, które obejmą obszary krytycznych operacji biznesowych SAP. Rozwiązania dla urządzeń iPhone oraz iPad zbudowane zostaną w oparciu o Swift – język programowania firmy Apple, który – w połączeniu z SAP Fiori – zaoferować ma komfort użytkowania aplikacji właściwy iOS.
Nowe interfejsy aplikacyjne przygotowane zostaną dla wszystkich rozwiązań branżowych SAP. Mobilny dostęp do danych pozwoli na podejmowanie działań bezpośrednio z poziomu iPhone’a lub iPad’a. Przykładowo pracownicy obsługi serwisowej przebywający w terenie będą mogli zamówić części lub zaplanować usługę, a lekarz będzie mógł udostępnić najnowsze dane pacjenta innemu lekarzowi lub pielęgniarce.