BiznesAnalitykaRynekPolecane tematy
SAP Forum: IT źródłem przewagi i ułatwień w prowadzeniu biznesu
Odbywająca się pod hasłem “Discover Simple”, tegoroczna konferencja SAP Forum była okazją do udziału w prelekcjach i warsztatach poświęconych m.in. możliwościom wykorzystania technologii IT do upraszczania złożonych procesów biznesowych, budowania przewagi i lepszej obsługi klienta.
Organizatorzy konferencji SAP Forum, podobnie jak podczas ubiegłorocznej edycji, podkreślali istotną rolę innowacji w budowaniu konkurencyjności polskich firm, także na skalę globalną. Zdaniem przedstawicieli SAP innowacje – przede wszystkim technologiczne – są głównym czynnikiem wspierającym budowanie przewagi konkurencyjnej w dzisiejszych realiach gospodarczych. Dotyczyć ma to wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, czy specyfiki biznesowej.
Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie z gromadzeniem danych, jednak często wyzwaniem pozostaje właściwa interpretacja posiadanych informacji – mówi Kinga Piecuch, prezes zarządu SAP Polska.
Jednocześnie, możliwe za pośrednictwem nowych modeli dostarczania usług i rozwiązań IT, zmniejszenie barier wejścia w nowoczesne rozwiązania informatyczne ma sprzyjać unowocześnianiu – i umacnianiu pozycji rynkowej – mniejszych organizacji. Przykładem jest model cloud computing – chmura obliczeniowa czyni rozwiązania projektowane z myślą o największych przedsiębiorstwach dostępnymi także dla sektora MSP. „Inwestycja w nowatorskie rozwiązania to dla zarządzających firmami decyzja na poziomie strategicznym, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej. Digitalizacja i innowacyjne rozwiązania w gospodarce są nieuniknione. Dlatego skutki tzw. cichej rewolucji – która dotyka sprzedaży, procesów finansowych czy struktur organizacyjnych – trzeba poznać bliżej, by łatwiej nimi zarządzać” – uważa Kinga Piecuch, prezes zarządu SAP Polska. Według niej polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie z gromadzeniem danych, jednak często wyzwaniem pozostaje właściwa interpretacja posiadanych informacji oraz ich wykorzystanie do podejmowania – jak najlepszych – decyzji biznesowych. “Odpowiedzią na te potrzeby jest nasz nowy kierunek związany z analityką predykcyjną, zarządzaniem ‘doświadczeniem klienta’ w erze wielokanałowości, czy też rozwiązaniami upraszczającymi skomplikowane procesy biznesowe” – dodaje Kinga Piecuch.
Omawiano przykłady wdrożeń rozwiązań SAP w firmach takich jak: PKO BP, mBank, Enea, PKP SA, Orange, Polkomtel, Sony Pictures oraz Accenture.
W roli gości specjalnych w SAP Forum 2015 wzięli udział: Martin Lindstrom, światowej sławy specjalista w zakresie brandingu i neuromarketingu, a także Rafał Ohme, ekspert w dziedzinie psychologii i komunikacji. Wśród tematów przewodnich konferencji znalazły się też zagadnienia dotyczące specyfiki oraz potrzeb nowoczesnego handlu – przede wszystkim w zakresie zintegrowanej obsługi klienta oraz sprzedaży za pośrednictwem nowych kanałów cyfrowych. „Marketing cyfrowy, e-commerce oraz zarządzanie doświadczeniami klientów to według Gartnera trzy najważniejsze obszary inwestycji technologicznych. Będą one miały istotny wpływ na poprawę funkcjonowania biznesu firm do 2019 roku. Dlatego w kontekście e-commerce mówi się o cichej rewolucji w handlu. Firmy, które najlepiej zrozumieją cały proces zakupowy i wesprą się przy tym nowymi technologiami – zyskają” – mówi Tomasz Niebylski, dyrektor działu wsparcia sprzedaży SAP Polska. Dyskutowano również o specyficznych dla sektora MSP potrzebach w zakresie wsparcia sprzedaży detalicznej oraz obszary e-commerce.
W tegorocznej konferencji SAP Forum uczestniczyło ponad 500 osób.
Konferencja była także okazją do poznania potencjału biznesowego najnowszych rozwiązań SAP. Omawiano przykłady wdrożeń rozwiązań SAP w firmach takich jak: PKO BP, mBank, Enea, PKP SA, Orange, Polkomtel, Sony Pictures oraz Accenture. Podczas odbywającej się w Sopocie konferencji przyznano także wyróżnienia za najciekawsze, najsprawniej przeprowadzone lub najbardziej innowacyjne wdrożenia rozwiązań koncernu SAP. Wśród nagrodzonych klientów firmy SAP znalazły się firmy: ENEA Centrum, Krynicki Recycling, Ministerstwo Sprawiedliwości, PKO Bank Polski, Raben Polska oraz Sokołów.
Odbywające się podczas konferencji sesje warsztatowe poświęcono m.in. tematyce dotyczącej zarządzania zespołem, efektywną koordynacją sprzedaży, a także – samoobsłudze użytkowników w zakresie analiz biznesowych. W tegorocznej konferencji SAP Forum uczestniczyło ponad 500 osób.