Nowa, dedykowana dla branży telekomunikacyjnej, wersja platformy Snowflake Data Cloud ma zapewniać m.in. rozwiązania pozwalające przełamać silosową strukturę danych, lepiej monetyzować dostępne zasoby danych, a także poprawić wydajność operacyjną dostawców usług telekomunikacyjnych. Uzupełnieniem możliwości platformy danych Snowflake będą oferowane przez partnerów rozwiązania i usługi dla branży telco.
Wedle zapowiedzi, platforma Snowflake Telecom Data Cloud to w pełni zarządzane, łatwe w użyciu rozwiązanie wspierające m.in. oparte na danych inicjatywy cyfrowej transformacji biznesu. I tak, w ramach dedykowanej dla branży telekomunikacyjnej platformy danych Snowflake dostępne będą m.in. gotowe rozwiązania informatyczne oraz zestawy danych, których wykorzystanie pozwoli na szybkie dostarczenie wartości dla biznesu.
“Następna fala wzrostu i innowacji w branży telekomunikacyjnej będzie bez wątpienia napędzana przez dane. Będzie ona jednak wymagać współpracy nie tylko między przedsiębiorstwami, ale i branżami. Platforma Snowflake Telecom Data Cloud odblokowuje te możliwości, tworząc pojedynczą ujednoliconą platformę, umożliwiającą bezpieczną współpracę w zakresie danych poprzez połączenie dostawców usług telekomunikacyjnych z bogatym ekosystemem aplikacji, danych i partnerów technologicznych” – podkreśla Phil Kippen, szef działu rozwiązań dla sektora telekomunikacyjnego w firmie Snowflake. Przedstawiciele firmy Snowflake podkreślają ponadto, że z platformy Snowflake Data Cloud korzystają już firmy telekomunikacyjne, takie jak: AT&T, OneWeb oraz M1.
Co ważne, przeznaczone dla sektora telekomunikacyjnego rozwiązanie Snowflake ma zapewniać łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Dane gromadzone w ramach platformy Snowflake mogą być następnie przetwarzane przy użyciu różnego rodzaju narzędzi analitycznych, także tych, opartych na algorytmach sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Efektem ma być łatwy dostęp do danych oraz rozwiązań wspierających ich przetwarzanie pod kątem przyspieszenia projektów transformacji cyfrowej, zapewnienia lepszych doświadczeń klientom, zmaksymalizowaniu wydajności operacyjnej czy wdrażaniu nowych modeli biznesowych i monetyzacji posiadanych danych. W tym kontekście nowa usługa firmy Snowflake wspierać ma również inicjatywy związane z modernizacją infrastruktury telekomunikacyjnej, a także – konsolidacji danych biznesowych gromadzonych w wielu środowiskach chmury obliczeniowej i przy zapewnieniu ujednoliconej warstwy zarządzania.