Firma Snowflake ogłosiła wyniki finansowe za IV kwartał i cały rok fiskalny 2023, zakończony 31 stycznia 2023 roku. Przychody za wspomniany kwartał wyniosły 589 mln USD, co oznacza wzrost o 53% w ujęciu rocznym. Z kolei rok fiskalny 2023 zakończono z 70% wzrostem przychodu z produktu w ujęciu rocznym, osiągając łącznie ponad 1,9 mld USD przychodu. Ponadto Snowflake oraz Amazon Web Services (AWS), ogłosiły wieloletnie rozszerzenie współpracy, w ramach której Snowflake zwiększy swoje nakłady na AWS, a obie firmy wspólnie przeznaczą miliony dolarów na wsparcie działań go-to-market.
Snowflake ma obecnie 7 828 klientów ogółem i 330 klientów z 12-miesięcznym przychodem z produktu większym niż 1 mln USD. “Działamy na rozległym i rosnącym rynku, nadając priorytet możliwościom, które wspierają podstawową misję przedsiębiorstwa, i pozostając na dobrej drodze do osiągnięcia naszego celu, jakim jest 10 mld USD przychodu z produktu w roku fiskalnym 2029” – skomentował Frank Slootman, Chairman & CEO w Snowflake.
Wspomniane rozszerzenie współpracy z AWS polegać ma na zastosowaniu głębokiego, wieloaspektowego podejścia do napędzania wzrostu i wprowadzania ukierunkowanych na klienta innowacji w zakresie sprzedaży i marketingu, rozwiązań branżowych, integracji produktów i innych – poinformowali przedstawiciele spółki.
“W ciągu ostatnich trzech lat Snowflake i AWS szybko stworzyły coś, co naszym zdaniem może być jednym z najbardziej udanych partnerstw technologicznych co-sell w chmurze obliczeniowej” – powiedział Frank Slootman.
“Dane znajdują się w centrum każdej aplikacji, każdego procesu i decyzji biznesowej, stanowiąc podstawę transformacji cyfrowej. Współpracując ze Snowflake, ukazujemy ich nową wartość tysiącom klientów na całym świecie i pomagamy im zmaksymalizować wartość inwestycji w dane. Silna relacja AWS i Snowflake umożliwia firmom na całym świecie wzrost i lepsze prosperowanie” – dodał Adam Selipsky, CEO Amazon Web Services.
Jak wskazali specjaliści obu firm, Snowflake i AWS rozbudowują swoje strategiczne inicjatywy, aby odkrywać nowe możliwości i napędzać zorientowane na klienta innowacje na wiele sposobów, takich jak:
- Opracowywanie rozwiązań branżowych: Snowflake i zespoły branżowe AWS współpracowały nad budową wspólnych rozwiązań branżowych, aby zaspokoić potrzeby swoich największych klientów. AWS ściśle współpracował przy każdej z branżowych Chmur Danych (Data Cloud), które Snowflake uruchomił do tej pory, w tym przy Chmurach Danych dla usług finansowych, mediów i reklamy, opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych, handlu detalicznego oraz telekomunikacji. Firmy planują rozszerzać na kolejne branże ofertę tych dostosowanych do ich potrzeb rozwiązań, aby umożliwić większej liczbie organizacji wzrost innowacyjności.
- Pogłębianie integracji produktowych: obie firmy wciąż inwestują w głębokie integracje produktowe w zakresie uczenia maszynowego/sztucznej inteligencji, zarządzania danymi, danych strumieniowych, a także w innych obszarach, aby tworzyć najlepsze rozwiązania dla wspólnych klientów. Snowflake korzysta też z inwestycji AWS w niestandardowy krzem. Obciążenia uruchomione na instancjach Graviton zapewniają wzrost wydajności o około 10%, bez konieczności wprowadzania zmian przez klientów.
- Zwiększenie współpracy w zakresie sprzedaży: spółki zainwestowały w zintensyfikowanie współpracy sprzedażowej i dostosowanie sprzedaży w terenie. Działania te obejmują nowe inwestycje, których celem jest pozyskanie strategicznych możliwości i migracja dużych aplikacji lokalnych do chmury AWS. Obie firmy poszerzają zasoby, aby dalej prowadzić wspólną sprzedaż w obu Amerykach, Europie, Azji-Pacyfiku oraz Japonii.
- Rozszerzenie strategii marketingowych: AWS kontynuuje współpracę z zespołem Snowflake w celu zwiększenia świadomości i popytu na wspólne rozwiązania branżowe i integracje produktów. Ponadto Snowflake i AWS nadal inwestują w obecność na światowych wydarzeniach organizowanych przez obie firmy, a także na imprezach branżowych, aby wspólni i potencjalni klienci mieli możliwość zapoznania się z powiązanymi rozwiązaniami branżowymi obu firm i integracjami produktów.