Rynek
Spółka ID Logistic Polska wdrożyła rozwiązania automatyzacyjne Zebra Technologies
Wspomniane narzędzia służą do automatyzacji procesów magazynowych w celu zwiększenia ich wydajności, wzmocnienia możliwości realizacji zamówień e-commerce oraz wzrostu produktywności pracowników. Od czasu wdrożenia w styczniu 2022 roku ogólna produktywność magazynów wzrosła o około 15% w 18 lokalizacjach ID Logistics Polska.
Przed wdrożeniem zespoły magazynowe ID Logistics korzystały ze starszych terminali mobilnych, które działały na systemie operacyjnym Windows CE i zbliżały się już do końca okresu wsparcia technicznego. W związku z tym pracownicy magazynowi spółki musieli przejść na najnowsze, ergonomiczne, lekkie, wytrzymałe i wydajniejsze urządzenia z systemem Android, jednocześnie zwiększając możliwości drukowania.
„Zebra Technologies dostarczała nam doskonały sprzęt i rozwiązania przez ostatnie 20 lat, więc był to też naturalny wybór dla tego projektu” – powiedział Marcin Czerwiński, dyrektor IT w ID Logistics Polska. „Nowe rozwiązania stanowią solidną platformę do dodawania nowych technologii i aplikacji w przyszłości, jeszcze bardziej zwiększając wydajność, co zaobserwowaliśmy dzięki wprowadzeniu bardziej intuicyjnych, całkowicie dotykowych urządzeń, z których nasi pracownicy naprawdę lubią korzystać” – dodał.
ID Logistics Polska wybrała urządzenia Zebra ze względu na ich niezawodne działanie oraz doświadczenie firmy we wsparciu klientów w trakcie migracji z platformy Windows na Android. Ponadto zespoły testujące wyraziły pozytywne opinie na temat jakości, trwałości i użyteczności nowych urządzeń.
Rozwiązania Zebry do automatyzacji magazynów oparte na systemie Android obejmują terminale mobilne z serii TC52 i MC33xx. Urządzenia te współpracują z drukarkami termicznymi Zebra, ręcznymi skanerami kodów kreskowych LS2208 i skanerami bezprzewodowymi LI3678. Zintegrowane oprogramowanie Velocity od partnera firmy Zebra, Ivanti Wavelink, przekształca starsze aplikacje w całkowicie dotykowe, graficzne interfejsy użytkownika na urządzeniach, usprawniając przepływy pracy i poprawiając wskazówki dla operatora bez zmiany systemu zarządzania magazynem.
Narzędzia oparte na systemie Android zaowocowały wspomnianym już 15% wzrostem produktywności i skróceniem czasu szkolenia. Rozszerzone możliwości tych rozwiązań umożliwiają też wdrażanie dodatkowych procesów, takich jak kompletacja sztukowa do realizacji zamówień e-commerce, a także weryfikacja i walidacja na potrzeby kontroli jakości i pakowania.