Grupa Spyrosoft zakończyła I półrocze 2025 r. z solidnymi wynikami finansowymi, mimo trudnej sytuacji w segmencie Automotive. Przychody wzrosły o 36,8% r/r do 289,7 mln zł, EBITDA o 30% do 29,6 mln zł, a zysk netto o 41,4% do 17 mln zł. Nieznacznie spadła za to marża EBITDA – z 10,75 do 10,22%.

Udział segmentu Automotive w przychodach zmniejszył się do 14% (27% rok wcześniej). Spadek ten zrekompensowały jednak inne obszary działalności – przede wszystkim Media & Entertainment (21% przychodów, m.in. kontrakt z BBC) oraz rozwijany segment e-Mobility, Renewables & Energy (5% przychodów). Oba kierunki wzmocniły akwizycje spółek: Better Software Group (2022) i Codibly (2023).
„Bardzo dobrze zadziałała, budowana w świadomy sposób dywersyfikacja naszego biznesu, zarówno pod kątem branżowym, jak i geograficznym. Jak widać po wynikach całej Grupy, spadki przychodów w segmencie Automotive zostały zamortyzowane z nawiązką przez pozostałe segmenty, które w większości zanotowały wyraźne wzrosty” – skomentował Konrad Weiske, prezes Spyrosoft.

Koszty transformacji i akwizycji
Transformacja w Automotive, związana z dostosowaniem zatrudnienia i kompetencji, chwilowo podwyższyła koszty, co wpłynęło na marżę. Podobny efekt miały wydatki akwizycyjne. Dlatego Grupa zaczęła raportować skorygowaną EBITDA – w I półroczu wyniosła ona 30,33 mln zł (+32% r/r).
Zysk netto spadł w II kwartale do 7,9 mln zł (–7,8% r/r), głównie przez niższe ulgi podatkowe B+R. Pozytywny wpływ miały natomiast przychody finansowe z wyceny kontraktów forward (1,2 mln zł).
Rozwój nowych segmentów i AI
Spyrosoft kontynuuje ekspansję w Defence, Security & Aerospace (pierwszy kontrakt z ENISA) oraz AdTech & MarTech. Firma zwiększa też obecność w USA, zwłaszcza w obszarze Healthcare.
Ważnym kierunkiem rozwoju pozostaje sztuczna inteligencja – obecnie odpowiada ona bezpośrednio za 4% przychodów. „Elementy AI obecne są niemal we wszystkich naszych projektach. Są też przy tym istotne w zdobywaniu kolejnych kontraktów. Dlatego właśnie dalej będziemy intensywnie rozwijać tę działalność, pozyskując najlepszych specjalistów” – zapewnił Konrad Weiske.
Na koniec czerwca br. Grupa zatrudniała 1 949 osób wobec 1 457 rok wcześniej. Udział tzw. „ławki” w kosztach utrzymał się na niskim poziomie – 2,76% wobec 6% rok wcześniej.
Grupa Spyrosoft kontynuuje też przegląd opcji strategicznych. W maju br. ogłoszono wybór doradcy strategicznego, amerykańskiej firmy Cascadia Capital, która wspiera zarząd w tym procesie. Ma on zostać zakończony do końca bieżącego roku.







