RynekPolecane tematy

Strategia mBanku 2026–2030: wzrost, relacje, odpowiedzialność i technologia

mBank celuje w osiągnięcie 10% udziału w rynku, ekspansję w kluczowych obszarach i powrót do wypłaty dywidendy. W centrum planów znalazła się także nowa aplikacja bankową z asystentem AI.

Strategia mBanku 2026–2030: wzrost, relacje, odpowiedzialność i technologia

„Wracamy do naszych korzeni – mamy wymarzoną klientelę, chcemy rozwijać się z myślą o nich. Odpowiedzialnie i mądrze. Jesteśmy na to gotowi. Po czasie na wzburzonych wodach, dotarliśmy do miejsca, w którym jesteśmy gotowi by rozwinąć żagle i ruszyć Całą naprzód!” – powiedział Cezary Kocik, prezes mBanku

Pod takim właśnie hasłem – Cała naprzód! – mBank stawia w swojej strategii na budowanie trwałych relacji z klientami, prostotę i doskonałość organizacyjną dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii.

„Strategia Cała naprzód’ to odpowiedź na zmieniające się potrzeby naszych klientów oraz wyraz naszej ambicji, by mBank był nie tylko instytucją finansową, do której przychodzę po wygodne rozwiązania transakcyjne, ale partnerem w codziennym życiu. Chcemy być bankiem, który towarzyszy klientom nie tylko na początku ich drogi finansowej, ale także w najważniejszych momentach – od pierwszych oszczędności, przez zakup domu, aż po planowanie emerytury. Stawiamy na długoterminowe relacje i jakościowe rozwiązania, które wspierają cele naszych klientów na każdym etapie życia” – opowiada Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

Technologia wspierająca dobrostan klientów

Dzięki połączeniu nowoczesnych narzędzi cyfrowych, takich jak spersonalizowany wskaźnik zdrowia finansowego, z eksperckim doradztwem, mBank chce by w 2030 roku ponad połowa jego aktywnych klientów była świadoma i finansowo zdrowa. „Demografia naszych klientów czyni nas wyjątkowymi na polskiej mapie bankowej. Zawsze byliśmy bankiem wybieranym przez młodsze pokolenia i cieszy nas, że tak jest nadal. Duża cześć naszych klientów jest z nami od bardzo dawna, często mają już dzieci, są przedsiębiorcami. Ta wyjątkowa baza, to też fundament dalszego wzrostu i motor napędowy akwizycji – pokażemy, że w mBanku warto być razem” – stwierdza Krzysztof Bratos.

mBank inwestuje też w rozwiązania technologiczne, które mają ułatwiać przedsiębiorcom ich codzienną działalność. Dla klientów korporacyjnych bank udostępni nową odsłonę bankowości internetowej mBank CompanyNet, która stanie się centralnym punktem zarządzania relacją z bankiem. Zostanie stworzona przestrzeń do pracy dopasowana do potrzeb firm, z nową architekturą informacji, intuicyjną nawigacją i możliwością personalizacji. To fundament cyfrowej transformacji bankowości korporacyjnej, który połączy technologię, dane i relacje w jedno spójne doświadczenie klienta.

Aplikacja mBanku z osobistym asystentem

Oprócz zmian w kanale cyfrowym bankowości korporacyjnej, mBank ogłasza uruchomienie nowej aplikacji mobilnej dla klientów indywidualnych. Ma być prosta, intuicyjna i responsywna, z nowoczesnym wyglądem i charakterem.

Aby wzbudzić zainteresowanie młodego pokolenia i zwiększyć poziom interakcji, mBank stawia na bankowość konwersacyjną, a co za tym idzie wdrożenie asystenta AI, który pomoże zarządzać budżetem, kupić produkt czy załatwić sprawę w banku – szybko i wygodnie.

Strategia mBanku 2026–2030: wzrost, relacje, odpowiedzialność i technologia

GenAI to nie cel sam w sobie, ale narzędzie wspierające kluczowe obszary działalności, od CRM i HR po sprzedaż i procesy posprzedażowe, wszędzie tam, gdzie przynosi realną wartość biznesową” – mowi Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

Aktualizacje i nowe funkcje, zarówno dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych, mają być wdrażane możliwie płynnie, a natychmiastowe, bezpieczne płatności mają być dostępne bez względu na porę dnia.

Naszym standardem będzie dostępność 24/7, natychmiastowe płatności i odporna infrastruktura. Klient musi mieć pewność, że bank działa zawsze, bez kompromisów” – deklaruje Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.

AI i bezpieczeństwo

mBank już w ubiegłym roku powołał wewnętrzny inkubator, który zajmuje się tworzeniem i wprowadzaniem rozwiązań opartych o wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji. Bank z powodzeniem wdrożył rozwiązania, które wspierają efektywność pracowników w takich obszarach jak reklamacje, analiza danych i jakości obsługi oraz wspomagają doradców korporacyjnych.

GenAI to nie cel sam w sobie, ale narzędzie wspierające kluczowe obszary działalności, od CRM i HR po sprzedaż i procesy posprzedażowe, wszędzie tam, gdzie przynosi realną wartość biznesową” – mowi Krzysztof Dąbrowski.

Zgodnie ze strategią Cała naprzód! w obszarze IT mBank będzie dążył do wprowadzenia rozwiązań, które m.in. wspomogą klientów w planowaniu finansowym, umożliwią analitykom pracę z danymi w ludzkim języku naturalnym, zautomatyzują podsumowania spotkań z klientami, a doradców wesprą w obsłudze zapytań i reklamacji.

Cyberbezpieczeństwo to fundament zaufania, a jednocześnie jedno z największych wyzwań dla banków. W tym obszarze mBank zakłada wdrożenie zaawansowanych zabezpieczeń opartych o sztuczną inteligencję, uwierzytelnienie wieloczynnikowe oraz mechanizmy natychmiastowych zgłoszeń podejrzanych transakcji i oszustw.

Klienci otrzymają również spersonalizowane rekomendacje bezpieczeństwa, a pracownicy ciągłe wsparcie edukacyjne. To ostatnie dodatkowo będzie wspierać Fundacja mBanku.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *