Szwedzka spółka Systembolaget zmodernizuje system IFS Applications wykorzystywany dotąd jako wparcie dla logistyki i sprzedaży detalicznej w sieci sklepów alkoholowych na terenie całej Szwecji. Docelowo z systemu IFS Applications 9 korzystać będzie ponad 4 tys. pracowników firmy Systembolaget. Plan wdrożenia, które ma zakończyć się pod koniec 2016 roku, zakłada także uruchomienie nowych funkcjonalności. Wartość kontraktu sięga, w przeliczeniu, niemal 5,7 mln zł.
Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że spółka Systembolaget zdecydowała się przejść na nową wersję systemu — IFS Applications 9. Projekt zakłada wdrożenie dodatkowych funkcji i będzie realizowany we współpracy z partnerem. Z rozwiązania firmy IFS w zakresie sprzedaży detalicznej będą korzystać 4000 pracowników w ponad 400 sklepach.
Od 2001 r. spółka Systembolaget korzystała z systemu IFS Applications jako wparcia w zakresie logistyki i procesów sprzedaży detalicznej w całej sieci sklepów na terenie całej Szwecji. Obecna aktualizacja ma na celu dostarczenie spółce Systembolaget nowoczesnego rozwiązania, które zapewni wzrost zadowolenia użytkowników i wartości biznesowej spółki.
Spółka Systembolaget wdroży również nową funkcjonalność w celu usprawnienia takich procesów, jak prowadzenie magazynów sklepowych, zdalne zarządzanie magazynowaniem, przewidywanie i planowanie zapasów w sklepach oraz ich uzupełnianie. Nowe rozwiązanie umożliwia również usprawnienie obsługi w sklepie dzięki intuicyjnemu interfejsowi użytkownika, który zapewnia pracownikom podgląd kluczowych danych sklepowych zależnie od pełnionej przez nich funkcji, umożliwiając skuteczne wykonywanie zadań i podejmowanie decyzji każdego dnia.
„Przechodzimy na nową wersję systemu — IFS Applications 9 — aby zapewnić pracownikom lepsze wsparcie i więcej możliwości dzięki systemowi ERP o wysokiej użyteczności” — powiedział Mattias Forsberg, dyrektor ds. IT spółki Systembolaget. „Nowa wersja systemu IFS Applications będzie ważnym narzędziem w naszych ciągłych staraniach dążących do optymalizacji realizacji zadań i wydajności zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości, wraz z rozwojem naszej działalności”.
Glenn Arnesen, prezes IFS Scandinavia skomentował: „Spółka Systembolaget korzysta z rozwiązań firmy IFS już od ponad 10 lat i cieszymy się, że dalej pomagają one czerpać korzyści z używanego systemu ERP dzięki wykorzystaniu najnowszej wersji systemu IFS Applications. Opierając się na naszym doświadczeniu współpracy z najbardziej szanowanymi firmami na świecie, z przyjemnością zapewnimy rozwiązanie biznesowe, które pomoże spółce Systembolaget zoptymalizować jej działania w zakresie sprzedaży detalicznej”.
Zakończenie pierwszego etapu wdrożenia jest planowane na czwarty kwartał 2016 r.
Więcej informacji na temat wparcia firmy IFS dla sektora sprzedaży detalicznej można znaleźć pod adresem: www.ifs.com/en/industries/retail/.