StartupyWydarzeniaRynek

Znamy finalistów czwartej edycji Huawei Startup Challenge

Uczestnicy konkursu organizowanego przez Huawei Polska i Startup Academy przedstawili pomysły w duchu idei „TechForGreenEnergy”, wykorzystujące rozwiązania w zakresie odnawialnych źródeł energii, sztucznej inteligencji i efektywnego energetycznie transportu. Kapituła konkursu, składająca się z grupy niezależnych ekspertek i ekspertów, wyłoniła dziesięć startupów, które prezentują szeroki wachlarz rozwiązań w obszarze szeroko pojętej efektywnej energetyki.

Znamy finalistów czwartej edycji Huawei Startup Challenge

Wśród finalistów znajdują się startupy zajmujące się palącą potrzebą magazynowania zielonej energii, takie jak ALVA Technologies i EcoReg, czy wykorzystujące energię słoneczną, jak Solhotair. W wybranej dziesiątce znalazło się również Appartme, oferujące efektywne rozwiązania energetyczne dla branży mieszkaniowej i transportowej, czy Atmesys, posługujący się automatyzacją procesów w celu sprawniejszej analizy. Innowacje wykorzystujące alternatywne źródła energii, takie jak wodór, zaprezentowały Nanosci oraz Instytut Optymalizacji Technologii. Energię wiatrową wykorzystuje natomiast WindTAK. Wśród innych pomysłów uczestników znalazły się chłodzące panele radiacyjne zaproponowane przez Kuuler czy reaktory do pirolizy odpadów węglowodorowych, produkowane przez W2H2.

Zwycięzców Huawei Startup Challenge 4 zostaną przedstawieni na gali finałowej 9 kwietnia 2024 roku. Trzy najlepsze startupy, które zajmą miejsce na podium, otrzymają nagrody pieniężne w wysokości odpowiednio 100 000, 60 000 i 40 000 zł. Dodatkowo wręczona zostanie Nagroda Nomad Electric – Wyzwanie Data Science o wartości 15 000 zł. Zaproszeni na wydarzenie goście będą mieli okazję wyróżnić swojego faworyta, przyznając nagrodę ufundowaną przez Nextbike – partnera inicjatywy.

“Wybrane startupy przedstawiają bardzo ciekawe pomysły, a różnorodność rozwiązań udowadnia, że praktycznie każda branża może wprowadzić innowacje sprzyjające naszej planecie. Zwycięzcy tej edycji, poza nagrodą finansową, mają szansę skorzystać z eksperckiej opieki oraz z dostępu do unikalnej wiedzy i doświadczenia renomowanych instytucji i firm partnerskich” – podsumował Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *