Firma ma 5 własnych centrów danych – 2 w Krakowie i po jednym w Warszawie, Dreźnie i ostatnie, uruchomione w marcu br. w Lille. Dodatkowo Comarch korzysta z 10 partnerskich data center. W sumie jest ich 15 na świecie w Europie, Ameryce Północnej i Azji.
Comarch uruchomił pierwsze centrum przetwarzania danych we Francji. Ośrodek o powierzchni 840 m2 położony jest w miejscowości Lezennes, koło Lille, we francuskiej siedzibie Comarch. Inwestycja we własną infrastrukturę to część strategii firmy oraz jest związana z planami rozszerzenia działalności biznesowej na rynku francuskim. Otwarcie ośrodka data center oznacza również w dłuższej perspektywie zatrudnienie 20-30 osób, odpowiedzialnych za poprawne funkcjonowanie centrum przetwarzania danych oraz wdrożenie oferty ICT.
“Otwarcie centrum danych we Francji umożliwi Comarch rozwinięcie oferty ICT i zapewnienie hostingu projektów dla obecnych i przyszłych klientów . Świadczymy w ten sposób usługi hostingu projektów handlu detalicznego (retail), związanych z procesami lojalnościowymi, elektronicznym obiegiem dokumentów oraz systemami do zarządzania relacjami z klientami CRM. Wspieramy także ofertę cloud, przeznaczoną głównie dla małych i średnich firm oraz prywatnych przedsiębiorców” – mówią przedstawiciele firmy.
Wartość uruchomienia centrum danych w Lezennes wyniosła 8 mln euro. “Stanowi też ważny etap w rozwoju firmy na rynku francuskim. Możemy dzięki niemu dostarczyć klientom we Francji nie tylko usługi hostingu ale również rozwiązania kompleksowe. Jest to wyraźne przesłanie dla aktualnych i przyszłych klientów o znaczeniu, jakie ma dla nas rynek francuski zarówno pod względem zadowolenia klienta, jak również naszych ambicji na przyszłe lata” – wyjaśnia Arkadiusz Iłgowski, prezes Comarch France.
Mimo, że centrum danych Comarch skupia się głównie na ofertach SaaS (Software as a Service), Comarch może dzięki niemu zaproponować również oferty PaaS (Platform as a Service) i IaaS (Infrastructure as a Service). Oferta data center Comarch obejmuje aplikacje i infrastrukturę serwerową, wsparcie techniczne wraz z usługami administracji aplikacji i infrastruktury IT. Comarch zapewnia dostępność krytycznych systemów na poziomie 99,95% w skali roku. Z kolei w ramach usług PaaS Comarch udostępnia platformę systemową i sprzętową wraz z całym zestawem usług towarzyszących zarządzanym usługom, jak również usługi hostingu dla aplikacji biznesowych. Z kolei w przypadku platform IaaS sprzęt klientów jest kolokowany w bezpiecznym środowisku w ośrodku data center Comarch. Comarch proponuje usługi IaaS w zakresie zdalnego wsparcia oraz opcjonalnie monitoringu i kopii zapasowych (backup).
Comarch oferuje także usługę Disaster Recovery Center jako usługę odrębną lub opcjonalną względem pozostałych usług. Obejmuje ona dostarczenie dodatkowego ośrodka danych przedsiębiorstwom, które podpisały z firmą umowę. W przypadku DRC, czas przełączenia między głównym ośrodkiem danych a ośrodkiem zapasowym i czas, po którym systemy będą ponownie dostępne, jest określony przez umowę SLA.