Branża ITAplikacjeRynekPolecane tematy
Salesforce przenosi flagowy produkt do chmury Microsoft Azure
Firma zamierza wykorzystać chmurę Microsoft Azure jako platformę dla jednego ze swoich flagowych produktów – usługi Salesforce Marketing Cloud. Nowa umowa jeszcze bardziej komplikuje złożone relacje obu firm, które są dla siebie zarówno kontrahentami i partnerami, jak i zaciekłymi konkurentami.
Źródło: Salesforce.com
Wybór platformy Microsoft Azure jest pewnym zaskoczeniem, ponieważ do tej pory podstawowym dostawcą usług chmurowych na potrzeby rozwiązań biznesowych Salesforce był Amazon Web Services. Przedstawiciele amerykańskiej firmy zapewniają jednak, że najnowsza decyzja w żadnym razie nie świadczy o planach masowej migracji oferowanych w formie usługi aplikacji do platformy Azure. Zapewniają również, że relacje firmy Salesforce z koncerem Amazon wciąż pozostają znakomite.
Przedstawiciele Salesforce wyjaśniają również, że kluczowym atutem Microsoft Azure jest globalny zasięg – dzięki utrzymywaniu swoich zasobów w rozsianych po całym świecie centrach danych Microsoftu, Salesforce będzie mógł łatwiej spełnić najróżniejsze lokalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa danych czy zasad postępowania z poufnymi informacjami.
Na mocy ogłoszonej właśnie umowy chmura Microsoftu stała się oficjalnie platformą dla Salesforce Marketing Cloud – czyli zestawu dostarczanych z chmury narzędzi dla specjalistów ds. marketingu. Nieco światła na decyzję kierownictwa firmy Salesforce rzucają deklaracje mówiące o tym, że koncern ten planuje stworzenie i udostępnienie narzędzi umożliwiających łatwą współpracę użytkowników platformy Marketing Cloud z oprogramowaniem do komunikacji zespołowej Microsoft Teams. „Bardzo się cieszymy mogąc rozszerzyć nasze partnerstwo z Microsoftem i tym samym połączyć Salesforce, Azure oraz Teams, zapewniając naszym wspólnym klientom niesamowite możliwości” – napisano w oświadczeniu wydanym przez Marca Benioffa oraz Keitha Blocka, pełniących wspólnie funkcję dyrektorów generalnych koncernu Salesforce. Wspomniane partnerstwo sięga 2014 roku, kiedy firmy Microsoft oraz Salesforce zaczęły współpracować w celu zapewnienia możliwości integracji pomiędzy wybranymi produktami dla użytkowników biznesowych (po stronie Microsoftu były to m.in. Skype for Business, OneNote, oraz Windows 10).
Warto jednak dodać, że obie firmy ostro rywalizują w kilku kluczowych dla nich segmentach rynku – przykładowo, bezpośrednim konkurentem dla platformy Salesforce Sales Cloud jest pakiet Microsoft Dynamics 365. Należy także wspomnieć, że Microsoft i Salesforce zdecydowanie starły się w 2016 roku próbując przelicytować się w wyścigu o przejęcie serwisu LinkedIn – ostatecznie rywalizację tą wygrał Microsoft, wykładając na zakup popularnego serwisu społecznościowego kwotę sięgającą 26 mld USD.
Dodajmy, że choć dla Salesforce podstawowym dostawcą chmury wciąż pozostaje AWS, to firma coraz wyraźniej stara się dywersyfikować swoje zasoby – korzystając również z Google Cloud oraz Azure, a także własnych serwerowni. Niezależnie od tego, przedstawiciele obu firm zapowiedzieli niedawno plany wzmocnienia dotychczasowej współpracy. Wedle zapowiedzi rozwiązanie w ramach platformy Salesforce Service Cloud zostanie udostępnione m.in. rozwiązanie Amazon Connect.