RynekPolecane tematy

Alcatel-Lucent sprzedaje dział Enterprise Business Group, także w Polsce

Alcatel-Lucent otrzymał propozycję odkupienia działu Enterprise Business Group od chińskiej firmy Huaxin. Nieoficjalnie mówi się, że kierownictwo Alcatel-Lucent chciałoby podpisać umowę o sprzedaży do końca czerwca 2014 r.

Alcatel-Lucent sprzedaje dział Enterprise Business Group, także w Polsce

Informację o propozycji firma opublikowała w komunikacie dotyczącym wyników za IV kwartał i cały, fiskalny rok 2013. Po zaakceptowaniu warunków transakcji przez kierownictwo Alcatel-Lucent, niezbędne będą także zgody odpowiednich regulatorów rynku i “partnerów społecznych”, w tym pewnie także związków zawodowych, zwłaszcza we Francji.

Rynek, na którym działa Alcatel-Lucent Enterprise jest dziś w okresie głębokiej transformacji i konsolidacji. Aby jednak firma była trwale rentowna i utrzymała pozycję znaczącego gracza na rynku rozwiązań dla przedsiębiorstw, konieczne są znaczące inwestycje m.in. w nowe produkty” – można przeczytać w oficjalnym komunikacie. Zapewne inwestycje te zapewnić ma nowy właściciel – Huaxin.

Alcatel-Lucent i  Huaxin prowadzą obecnie rozmowy dotyczące warunków sprzedaży. Huaxin chce m.in. kontynuować bieżącą strategię Alcatel-Lucent Enterprise, a także duże inwestycje w prace badawczo-rozwojowe. Te ostatnie mają pomóc w zwiększeniu udziałów w rynku i wejściu w nowe jego segmenty. Huaxin planuje także kolejne akwizycje umacniające pozycję Alcatel-Lucent Enterprise, choć dotyczy to – jak wynika z informacji – głównie regionu Azji i Pacyfiku, w tym przede wszystkim Chin.

Huaxin planuje także kontynuowanie umów z dotychczasowymi partnerami biznesowymi Alcatel-Lucent Enterprise.

Alcatel-Lucent Enterprise ma oddziały we: Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Turcji, Brazylii, Paragwaju, Chile, Meksyku, Peru, Kolumbii, Kostaryce, Australii, Nowej Zelandii oraz Korei Południowej i w Chinach (Singapur).

Huaxin jest partnerem joint venture Alcatel Shanghai Bell (ASB) w Chinach.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *