Na początku kwietnia 2019 r., decyzją zarządu, spółka Alstor Sp.j. przekazała część swojego biznesu powołanej pod koniec 2018 roku spółce Alstor SDS Sp. z o.o.
Właścicielami spółki Alstor Sp.j. pozostają Adam Zwierzynski i Jan Siwek. Dotychczasowi udziałowcy, Tomasz Szukała i Jarosław Kupiec odeszli z firmy i założyli własną spółkę Alstor SDS Sp. z o.o., która przejmie część dotychczasowych zobowiązań stanowiących kontynuację działalności w zakresie rozwiązań dla przedsiębiorstw.
Alstor Sp.j nadal oferuje swoim partnerom produkty w zakresie dystrybucji, poprzez swoje jednostki biznesowe. Natomiast wyodrębnienie spółki Alstor SDS pozwoli na podwyższenie jakości współpracy pomiędzy partnerami handlowymi obu spółek oraz pracownikami, ułatwienie przepływu informacji, a także podniesienie jakości oferowanych usług. „Przekazanie części naszego biznesu usprawni naszą pracę, jednocześnie nie spowoduje spadku obrotów. Według planów, a dotychczasowy poziom realizacji wskazuje na to, że są to plany realne, obrót za rok 2019 przekroczy wynik, który uzyskaliśmy w roku ubiegłym” – powiedział Adam Zwierzynski, CEO Alstor.
Alstor Sp.j. będzie kontynuować działalność w oparciu o trzy, główne jednostki biznesowe, które dystrybuować będą rozwiązania medyczne, produkty konsumenckie i rozwiązania do obrazowania. Te ostatnie kierowane są głównie do zastosowań specjalistycznych: w fotografii, grafice, medycynie, monitoringu i na inne rynki wertykalne, dla których ofertę – partner Alstor – firma EIZO rozwinęła w przeciągu ostatnich 5 lat. Wymienione linie produktów łącznie stanowią ponad 70% dotychczasowego obrotu Alstor. Z kolei Spółka Alstor SDS Sp. z o.o. oferować będzie rozwiązania dotyczące przetwarzania dokumentów (DMS), szeroko pojętej infrastruktury IT i data center oraz sieci informatycznych.
„Podział ten był konsekwencją naturalnych zmian, które nastąpiły w efekcie dywersyfikacji oferty i utworzenia specjalizowanych departamentów obsługujących klientów z różnych rynków. Jako specjalizowany dystrybutor VAD zawsze dokładaliśmy szczególnych starań, aby zapewnić naszym klientom właściwy poziom obsługi. Z kolei nasi dostawcy otrzymywali od nas pełne wsparcie, obejmujące nie tylko sprzedaż, ale również aktywną promocję swoich produktów na rynku polskim. Przy dużej ilości i różnorodności oferowanych przez Alstor rozwiązań sprostanie oczekiwaniom klientów i Partnerów handlowych stało się trudne. Decyzja o podziale zobowiązań z pewnością poprawi funkcjonowanie i efektywność obu firm” – podsumowuje Adam Zwierzynski.