Na początku roku firma udzieliła „prawa do naprawy” właścicielom iPhone’ów, teraz rozszerza je o wybrane modele laptopów. Klienci oraz niezależni serwisanci będą mogli naprawiać we własnym zakresie tylko komputery MacBook z serii Pro i Air wyposażone w procesory M1.
Przedstawiciele amerykańskiego przedsiębiorstwa poinformowali, że będą oferować swoim klientom narzędzia oraz instrukcje naprawy i serwisowania laptopów MacBook w domu. Deklaracja taka padła kilka miesięcy po uruchomieniu takiej samej usługi dla posiadaczy telefonów iPhone.
Z oficjalnych informacji wynika, że programem samodzielnej naprawy sprzętu objęte zostaną tylko komputery MacBook Pro oraz MacBook Air wyposażone w procesory M1. W sklepie Apple Self Service Repair Store pojawiły się już części do wspomnianych laptopów, a na stronach Apple poradniki ułatwiające naprawę. Klienci mogą kupić zestawy naprawcze lub wypożyczyć je do jednorazowego użytku za 49 dolarów.
Na razie program naprawczy jest dostępny wyłącznie dla użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych, ale jak zapowiedzieli przedstawiciele giganta z Cupertino — następne w kolejce są kraje ze Starego Kontynentu. Program samodzielnej naprawy smartfonów ma być dostępny w Europie jeszcze w tym roku.