BranżaRynek

Klienci Apple będą mogli samodzielnie naprawiać swoje iPhone’y

Koncern Apple ogłosił wprowadzenie programu „Self Service Repair”, który pozwala użytkownikom na dokonanie samodzielnych napraw smartfonów i laptopów. Początkowo usługa będzie dostępna w USA, a z czasem także w innych krajach.

Klienci Apple będą mogli samodzielnie naprawiać swoje iPhone’y

Nowa usługa powstała w odpowiedzi na uchwalone w wielu stanach USA, a także w krajach Unii Europejskiej, prawo do naprawy, z angielskiego „right to repair”, które ma na celu zapewnienie dostępu do oficjalnego serwisu oraz części zamiennych nawet kilka lat po premierze konkretnego sprzętu i nieutrudnianie konsumentom wykonywania samodzielnych napraw zakupionych produktów.

Sprzęty amerykańskiego producenta są uważane za jedne z najtrudniejszych do naprawy na rynku, przez co Apple od lat spotyka się z krytyką użytkowników iPhone’ów, którzy nie mogą sami ich naprawiać. Konstrukcja smartfonów wymusza skorzystanie z usług (często bardzo drogich) autoryzowanych serwisów, np. ekrany w iPhone’ach 13, które są połączone mikroprocesorami obsługującymi technologię Face ID.

Od 2022 roku klienci Apple będą mogli zakupić ponad 200 oryginalnych części w sklepie internetowym Apple Self Service Repair Online Store. Najpierw dostęp do tego programu uzyskają posiadacze iPhone’ów 12 i 13 mieszkający w Stanach Zjednoczonych, a dostępne komponenty obejmą ekran, baterię i aparat. Później pojawić się mają podzespoły do nowych MacBook’ów z procesorami M1.

Wraz z częściami użytkownicy będą mogli zakupić instrukcje dotyczące naprawy poszczególnych sprzętów. Przedstawiciele firmy podkreślają, że samodzielna naprawa wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia po uprzednim zapoznaniu się ze wskazówkami naprawy.

Przeczytaj również
Gartner: Zapowiada się dobry rok dla IT - zarobią zwłaszcza dostawcy oprogramowania i producenci sprzętu

Co więcej, klienci, którzy zwrócą zużytą część do recyklingu, otrzymają środki na karcie podarunkowej do wykorzystania w sklepie Apple.

„Stworzenie większego dostępu do oryginalnych części Apple daje naszym klientom jeszcze więcej możliwości. W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple prawie podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple, a teraz zapewniamy opcję dla tych, którzy chcą samodzielnie wykonać naprawy” – powiedział Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *