BranżaRynek

Klienci Apple będą mogli samodzielnie naprawiać swoje iPhone’y

Koncern Apple ogłosił wprowadzenie programu „Self Service Repair”, który pozwala użytkownikom na dokonanie samodzielnych napraw smartfonów i laptopów. Początkowo usługa będzie dostępna w USA, a z czasem także w innych krajach.

Klienci Apple będą mogli samodzielnie naprawiać swoje iPhone’y

Nowa usługa powstała w odpowiedzi na uchwalone w wielu stanach USA, a także w krajach Unii Europejskiej, prawo do naprawy, z angielskiego „right to repair”, które ma na celu zapewnienie dostępu do oficjalnego serwisu oraz części zamiennych nawet kilka lat po premierze konkretnego sprzętu i nieutrudnianie konsumentom wykonywania samodzielnych napraw zakupionych produktów.

Sprzęty amerykańskiego producenta są uważane za jedne z najtrudniejszych do naprawy na rynku, przez co Apple od lat spotyka się z krytyką użytkowników iPhone’ów, którzy nie mogą sami ich naprawiać. Konstrukcja smartfonów wymusza skorzystanie z usług (często bardzo drogich) autoryzowanych serwisów, np. ekrany w iPhone’ach 13, które są połączone mikroprocesorami obsługującymi technologię Face ID.

Od 2022 roku klienci Apple będą mogli zakupić ponad 200 oryginalnych części w sklepie internetowym Apple Self Service Repair Online Store. Najpierw dostęp do tego programu uzyskają posiadacze iPhone’ów 12 i 13 mieszkający w Stanach Zjednoczonych, a dostępne komponenty obejmą ekran, baterię i aparat. Później pojawić się mają podzespoły do nowych MacBook’ów z procesorami M1.

Wraz z częściami użytkownicy będą mogli zakupić instrukcje dotyczące naprawy poszczególnych sprzętów. Przedstawiciele firmy podkreślają, że samodzielna naprawa wymaga posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia po uprzednim zapoznaniu się ze wskazówkami naprawy.

Przeczytaj również
Beyond.pl zaoferuje usługi chmurowe oparte na platformie HPE GreenLake

Co więcej, klienci, którzy zwrócą zużytą część do recyklingu, otrzymają środki na karcie podarunkowej do wykorzystania w sklepie Apple.

„Stworzenie większego dostępu do oryginalnych części Apple daje naszym klientom jeszcze więcej możliwości. W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple prawie podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple, a teraz zapewniamy opcję dla tych, którzy chcą samodzielnie wykonać naprawy” – powiedział Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.