Zmiany kadrowe
Arkadiusz Wójcik za Macieja Filipkowskiego w Samsungu
Dziś (1 lipca) Arkadiusz Wójcik dotychczasowy szef działu operatorskiego – objął stanowisko szefa działu IM (IT & Mobile) w Samsung Electronics Polska. Zastąpił na tym stanowisku Macieja Filipkowskiego, który kierował tym działem od lutego 2013 r.
Do nowych obowiązków Arkadiusza Wójcika należeć będzie “tworzenie, realizacja strategii oraz kompleksowe zarządzanie sprzedażą produktów mobilnych i IT”. Będzie on także nadzorować dystrybucję produktów mobilnych zarówno poprzez operatorów, sieci retail oraz salony własne (Samsung Brand Stores).
“Dział IM to jeden z najważniejszych działów w naszej firmie. Jestem pewien, że bogate doświadczenie Arkadiusza, pozwoli rozwinąć i umocnić naszą pozycje na rynku w kategorii urządzeń mobilnych, a także wzmocnić relacje z naszymi kluczowymi partnerami biznesowymi” – skomentował Hadrian Baumann, prezes zarządu Samsung Electronics Polska.
Arkadiusz Wójcik jest absolwentem Politechniki Śląskiej i Wyższej Szkoły Bankowej. Ze sprzedażą i marketingiem związany jest od lat 90. XX wieku, a od prawie 20 lat jest managerem zarządzającym. Posiada doświadczenie w obszarze zarządzania kanałami sprzedaży do rynków konsumenckich i biznesowych. Dołączył do zespołu Samsunga w marcu 2015 r., wcześniej pracował m.in. w firmach Orange Polska, Dell, Telekomunikacja Polska i Ving.
Nota bene, obaj – Maciej Filipkowski i Arkadiusz Wójcik – znają się z firmy Dell, gdzie przez ok. 2 lata pracowali razem, gdy pierwszy z nich był dyrektorem generalnym polskiego oddziału, a drugi dyrektorem marketingu Dell sp. z o.o. Być może więc Maciej Filipkowski ściągnął Arkadiusza Wójcika jako swojego następcę?
Sam nieoficjalnie zdradza, że na razie “robi sobie wolne”. Choć i tak ma wiele zajęć jako doradca lub inwestor w firmach: Billon, Fureo Games, Skilltelligence, LokalnyRolnik.pl, Enevea i MobileMed. Jest również partnerem w Hedgehog Fund i członkiem Rady Nadzorczej InPost.