Rynek
Asseco Poland rusza z kolejną odsłoną kampanii #BiznesBezPapieru
Celem akcji jest zwiększanie świadomości przedsiębiorców w zakresie cyfryzacji biznesu. W ramach kampanii Asseco uruchomiło specjalny serwis z praktyczną wiedzą na temat tego jak efektywnie przenosić tradycyjne procesy biznesowe do online. Do inicjatywy przyłączyli się kolejni partnerzy m.in. Związek Cyfrowa Polska oraz firma Samsung.
Według raportu McKinsey, od stycznia do maja 2020 ubiegłego roku gospodarka cyfrowa w Polsce wzrosła o 18,4% czyli 2,5-krotnie szybciej niż w latach 2017-2019. Przedsiębiorstwa, które chcą przetrwać kryzys i dalej rozwijać się, już teraz przenoszą swoje procesy do świata cyfrowego. Z drugiej strony, z badania EY Digital Investment Index wynika, że choć większość firm (79%) rozumie potrzebę cyfrowej transformacji, to skalowanie inicjatyw cyfrowych, wciąż pozostaje wyzwaniem. Dlatego też przedstawiciele Asseco, wraz z partnerami, rozwijają inicjatywę #BiznesBezPapieru.
„Przyspieszona digitalizacja powoduje wzrost zainteresowania produktami i usługami cyfrowymi. Zmiany te wymagają od firm i konsumentów wiedzy, jakie rozwiązania są dostępne oraz umiejętności, w jaki sposób z nich korzystać. Zdajemy sobie sprawę, że transformacja cyfrowa wymaga odważnych decyzji oraz wielu zmian, w tym zmiany strategii, procesów i doboru właściwych narzędzi” – tłumaczy aktywne uczestnictwo firmy Asseco w procesie tych zmian Artur Wiza, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Jednym z filarów nowych działań, w ramach kampanii #BiznesBezPapieru, ma być serwis edukacyjno-informacyjny o tej samej nazwie www.biznesbezpapieru.pl Przedsiębiorcy i konsumenci znajdą w nim porady ekspertów oraz praktyczną wiedzę o jej różnych aspektach. Serwis merytorycznie wspierać będą przedstawiciele partnerów: Michał Kanownik ze Związku Cyfrowa Polska, dr Michał Kawecki z Wyższej Szkoły Bankowej, Justyna Orłowska z GovTech, dr hab. Krzysztof Kozłowski z SGH, Dr hab. prof. UO Dariusz Szostek, Tomasz Chomicki z Samsung Electronic Polska, Michał Tabor z Obserwatorium.biz, a także eksperci Asseco Poland i Asseco Data Systems.
Działania edukacyjne prowadzone będą za pośrednictwem mediów biznesowych i serwisów społecznościowych. W planach są także szkolenia dla przedsiębiorców w formie webinarów oraz debaty z udziałem ekspertów.