Rynek
Avaya i Microsoft integrują usługi chmurowe
Przedstawiciele firmy Avaya poinformowali o nawiązaniu strategicznej współpracy z Microsoft, której celem jest oferowanie wspólnego zestawu wydajnych rozwiązań komunikacyjnych działających w chmurze. I tak, zintegrowano m.in. platformę Avaya OneCloud CPaaS (Communications Platform as a Service) z funkcjami komunikacji głosowej, wideo, czatu i komunikatów SMS dostępnymi w usługach Microsoft Azure Communication Services.
Ponadto Avaya i Microsoft dokonały pogłębionej integracji swoich produktów Avaya OneCloud CCaaS i Microsoft Azure:
- Dostępność rozwiązania Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center as a Service) na platformie Azure została rozszerzona na skalę globalną.
- Rozwiązanie Avaya OneCloud CCaaS zostało zintegrowane z systemem Microsoft Teams za pośrednictwem programu certyfikacji Microsoft Teams Connected Contact Center.
- Rozwiązanie Avaya OneCloud CCaaS zostało również zintegrowane z systemem Microsoft Dynamics 365.
- Rozwiązania Avaya SBC, które uzupełniają ofertę Avaya OneCloud CCaaS, uzyskały certyfikat zgodności z produktami Microsoft Teams Direct Routing i Media Bypass.
Wzajemna współpraca i strategia wprowadzania na rynek
Jak podkreślają przedstawiciele Avaya, firm Microsoft zajmuje bardzo ważne miejsce w ekosystemie partnerów strategicznych spółki. W jego ramach producent współpracuje z licznymi partnerami w zakresie technologii i środowisk chmurowych, aby wspólnie tworzyć elastyczne, modułowe i innowacyjne rozwiązania.
„Avaya i Microsoft spełniają oczekiwania klientów, którzy prosili nas o pogłębioną integrację rozwiązania Avaya OneCloud Contact Center z platformami Microsoft Azure i Microsoft 365. Dzięki naszej współpracy integracja ta obejmuje nie tylko aplikację contact center, lecz również podstawową platformę komunikacyjną. Zamierzamy też wdrożyć wydajne funkcje sztucznej inteligencji firmy Microsoft za pośrednictwem usług Azure Cognitive Services” – skomentował Anthony Bartolo, wiceprezes wykonawczy i dyrektor działu produktów w firmie Avaya.
Także Microsoft współpracuje z innymi liderami branży, aby oferować przedsiębiorstwom zintegrowane rozwiązania komunikacyjne, które wprowadzają innowacyjne sposoby obsługi klientów i pracowników, poinformowali przedstawiciele koncernu. „Microsoft i Avaya łączą swoje mocne strony, aby wspólnie tworzyć rozwiązania, za pomocą których przedsiębiorstwa mogą się sprawnie komunikować ze swoimi klientami na wszystkich platformach. Dzięki integracji z platformą Microsoft Azure rozwiązania te zapewniają odporność i bezpieczeństwo klasy korporacyjnej oraz skalę działania typową dla usług w chmurze” – podsumował Scott Van Vliet, wiceprezes ds. inteligentnych konwersacji i chmur komunikacyjnych w firmie Microsoft.
Obu firmom zależy na tym, aby te nowe, wydajne rozwiązania komunikacyjne były jak najszerzej znane i dystrybuowane. W tym celu Avaya i Microsoft zaprojektowały wspólną strategię wprowadzania na rynek i sprzedaży tych produktów oraz opracowały plan jej realizacji.