Epidemia i związany z nią zastój gospodarczy spowodował, że firmy bardzo powściągliwie podchodzą do nowych wyzwań. Dla wielu polskich przedsiębiorstw rok 2020 to czas defensywnej mobilizacji i cięcia kosztów. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pozwala skalować biznes i równocześnie ułatwia współpracę w dobie społecznej izolacji. Warto dowiedzieć się o nim jak najwięcej, by nie przegapić okazji na sukces wbrew niesprzyjającym okolicznościom.
Rozwiązaniem, o którym mowa, jest chmura publiczna. Sekrety skalowania firmy z tą elastyczną i wielozadaniową technologią to temat nadchodzącej konferencji, którą partnerzy Google Cloud organizują dla ambitnych przedsiębiorców.
Dlaczego przedsiębiorcy zwlekają z adopcją chmury?
Za stosunkowo małą prędkością migracji danych polskich firm do chmury stoją wątpliwości, które najczęściej wynikają z niewiedzy. Jednak brak biegłości w tej dziedzinie nie powinien być powodem do zażenowania.
Cloud computing to bardzo rozległe i technologicznie zaawansowane zagadnienie. Zrozumienie tego, jak działają międzynarodowi dostawcy, ich partnerzy i potężne serwerownie samo w sobie bywa wyzwaniem, a to dopiero pierwszy etap. O zawroty głowy może też przyprawić przytłaczająca mnogość zastosowań chmury w biznesie.
Niektóre z nich, to:
• Hosting stron i aplikacji,
• Poczta i programy biurowe,
• Backup danych i archiwizacja,
• Elektroniczny obieg dokumentów,
• Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna,
• Zarządzanie bazami danych,
• Budowanie call center i systemów obsługi klienta,
• Sztuczna inteligencja,
• Rozszerzona rzeczywistość,
• Środowiska testowe i deweloperskie,
• Zarządzanie kontami i urządzeniami służbowymi,
• Śledzenie błędów aplikacji i zbieranie feedbacku użytkowników,
• Analityka Big Data,
• Śledzenie logów i zdarzeń związanych z bezpieczeństwem,
• Maszyny wirtualne,
• IoT, czyli internet rzeczy (ang. Internet of Things),
• Uczenie maszynowe.
Tę listę można ciągnąć w nieskończoność, a rozwijanie pełnej definicji każdego z wymienionych procesów to temat na osobny artykuł.
Czyżby chmura była słownikowym przykładem narzędzia, które zbywa się powiedzeniem “jeśli coś jest dobre do wszystkiego, to nie nadaje się do niczego”? Na szczęście nie. Tysiące polskich firm z wielu branż z powodzeniem wykorzystuje cloud computing do realizacji swoich specyficznych celów. Co wyróżnia je na tle tych, które wciąż się wahają? Niekoniecznie jest to poziom technologicznej wiedzy osób decyzyjnych. Wiele z nich korzysta z pomocy lokalnego partnera Google Cloud, takiego jak Fly On The Cloud, który nie tylko zapewnia im konsultacje, migrację danych i konfigurację usługi, ale też powdrożeniowe szkolenia, wsparcie techniczne oraz optymalizację kosztów zużycia.
Piotr Wieczorek, CEO Fly On The Cloud, opowiedział o obiekcjach klientów w wywiadzie dla portalu Marketing i Biznes:
“Kilka lat temu największe wątpliwości klientów wiązały się z bezpieczeństwem. Najczęstsze pytania to “gdzie będą przechowywane moje dane?”, “Gdzie w tym wszystkim Unia Europejska i jej regulacje?”. Częstą obiekcją była też cena. Płacenie 3-4 Euro miesięcznie za konto pocztowe było sporym wyzwaniem dla firmy, która używała dotąd hostingu za 500 zł rocznie.
Dopiero po kilku latach stało się jasne, że ROI wypada bardzo korzystnie po usprawnieniu komunikacji, likwidacji silosów i wprowadzeniu nowych możliwości pracy zdalnej. Ten argument finansowy nadal funkcjonuje, ale już znacznie mniej”.
Jak partner Google Cloud edukuje polski rynek
Fly On The Cloud to oficjalny Premier Partner Google Cloud, który działa od 2014 roku. W ciągu sześciu lat firma nie tylko ugruntowała swoją pozycję na polskim rynku, ale także podjęła międzynarodową ekspansję. Teraz jest jednym z głównych dostawców usług Google Cloud także w Bułgarii, Czechach, Rumunii, Słowacji oraz na Węgrzech.
Sekretem popularności tej firmy z sektora B2B jest miękkie budowanie wizerunku – z korzyścią dla klientów. Kamil Lasek, CMO we Fly On The Cloud, tak podsumowuje strategię, która przyczyniła się do sukcesu firmy:
“Przede wszystkim najpierw dzielimy się wiedzą, a dopiero później składamy oferty. Hard selling to krótkowzroczna strategia. Fly On The Cloud buduje społeczność świadomych klientów, którzy dobrze wiedzą jak wykorzystać pełny potencjał chmury od pierwszego dnia współpracy. Lwią część budżetu przeznaczamy na tworzenie materiałów edukacyjnych, dzięki którym firmy w Polsce i Europie Środkowowschodniej stają się gotowe na cyfrową rewolucję. Ta strategia przyniosła nam nie tylko zyski, ale też satysfakcję z pracy oraz pozytywny rozgłos, dlatego nie planujemy z niej zrezygnować”.
Osoby głodne wiedzy na temat praktycznych zastosowań chmury w biznesie nie muszą daleko szukać. W portfolio edukacyjno-wizerunkowych działań i publikacji Fly On The Cloud, znajduje się między innymi:
• Ponad 10 bezpłatnych ebooków o usługach Google, Facebooka oraz Zendeska,
• Ponad 100 instrukcji, porad i nagrań z webinarów na YouTube,
• Grupa na Facebooku – Google Workspace (G Suite) Polska, która zrzesza ponad 2300 użytkowników aplikacji biurowych Google,
• Cyklicznie organizowane wydarzenia i konferencje, które w 2020 roku są kontynuowane online. Poprzednie wydarzenia offline gromadziły setki uczestników m.in. w biurze Google w Warszawie, na Stadionie Narodowym czy we Wrocławskim biurze Google.
Zbliża się Google Cloud for Business – jedyna taka konferencja w Polsce
Już 24 listopada osoby chcące poznać możliwości chmury publicznej otrzymają porcję praktycznej wiedzy podczas konferencji online organizowanej przez Fly On The Cloud.
Temat tegorocznej edycji, czyli skalowanie biznesu w chmurze, zostanie obszernie omówiony przez zaproszonych prelegentów:
• Anna Koronowska z Google opowie o Google Workspace, czyli o nowej odsłonie usługi G Suite.
• Joanna Chmaj z Fly On The Cloud przedstawi prawidłowy przebieg procesu zarządzania zmianą podczas wdrażania nowych narzędzi w dużej firmie.
• Bartosz Lewicki z Fly On The Cloud wyczerpująco odpowie na pytanie: jak w praktyce wykorzystać Google Workspace w firmie, która dotąd nie pracowała w chmurze?
• Tomasz Nawrat z Fly On The Cloud przedstawi wady, zalety oraz korzyści z wprowadzenia różnych rodzajów chmurowej infrastruktury.
• Piotr Buszka z feeCOMPASS podzieli się sposobem na ulepszenie modelu sprzedaży dzięki technologii chmurowej.
• Jarosław Zarychta z Google wprowadzi publiczność w erę Przemysłu 4.0 i opowie, jak Google Cloud Platform wspiera cyfrową transformację zgodną z najnowszymi wymaganiami rynku.
Harmonogram prelekcji i formularz rejestracji znajdziesz na tej stronie – nie zwlekaj, bo liczba dostępnych miejsc jest ograniczona.