Zapowiedziana akwizycja ma na celu rozszerzenie oferty usług i produktów w ramach Cisco App AppDynamics oraz zwiększenie możliwości wglądu w rzeczywiste zachowania infrastruktury firmowej dzięki Full-Stack Observability. Zakończenie procesu przejęcia planowane jest na IV kwartał 2023 roku.
Przejęcie Smartlook, firmy z siedzibą w Brnie (Czechy), stanowić ma kolejny krok w rozwoju Cisco AppDynamics i rozwiązania Full-Stack Observability Digital Experience Monitoring (DEM), z nowymi możliwościami wglądu w aplikacje i doświadczenia użytkowników, ale także analityki oraz rozwiązywania problemów – poinformowali przedstawiciele Cisco. Zespół czeskiej firmy wnieść ma szerokie doświadczenie w projektowaniu i rozwoju platform doświadczeń użytkownika (UX) z możliwościami internetowymi i mobilnymi, co powinno wzmocnić Cisco AppDynamics i nadchodzącą platformę Cisco FSO (jej ogólną dostępność zaplanowano na czerwiec 2023 roku), aby sprostać rosnącym wymaganiom użytkowników w zakresie doświadczeń cyfrowych.
Oprogramowanie DEM śledzi wydajność i jakość doświadczenia cyfrowego użytkownika końcowego na urządzeniu mobilnym, komputerze stacjonarnym, przeglądarce lub konsoli do gier, a nawet poprzez cyfrowe punkty końcowe – takie jak API, urządzenia IoT, usługi SaaS lub agentów aplikacji. Klienci Cisco coraz częściej oczekują zapewnienia możliwości kompleksowego monitorowania doświadczenia użytkownika uzyskującego dostęp do aplikacji i usług hostowanych w dowolnym miejscu z wykorzystaniem najróżniejszych urządzeń. Technologie DEM dążą do obserwacji i modelowania zachowania użytkowników jako ciągłego przepływu interakcji w postaci cyfrowej podróży użytkownika.
Firma Smartlook rozwija podejście branżowe do Real User Monitoring (RUM) jako krytycznego elementu DEM. Wykorzystuje on nagrania sesji z analityką opartą na zdarzeniach (event-based analytics) do analizy cyfrowych zachowań użytkowników końcowych i zapewnia wgląd w interakcje użytkowników w środowiskach aplikacji produkcyjnych. Umożliwia to organizacjom skuteczne rozwiązywanie trudnych do odtworzenia anomalii w zachowaniu cyfrowym oraz analizowanie trendów interakcji z użytkownikami na platformach aplikacji internetowych i mobilnych, pomagając w optymalizacji doświadczeń użytkowników i wyników biznesowych – podsumowują przedstawiciele Cisco.