Rynek

ClickMeeting – w 2022 roku statystyczny użytkownik stworzył 82 wydarzenia

Każde z nich trwało średnio 109 minut, a przeciętny użytkownik na każdym z nich spędził 74 minuty – wynika z raportu “State of online events”, w którym polski komunikator podsumowuje 2022 rok. Dla porównania rok wcześniej spotkania online trwały średnio 66 minut, (10 minut więcej niż w 2020 roku), a webinary trwały średnio 98 minut (16 minut więcej niż w 2020 roku). Jak się okazuje, w wydarzeniach online najchętniej uczestniczymy w środy.

ClickMeeting – w 2022 roku statystyczny użytkownik stworzył 82 wydarzenia

Specjaliści ClickMeeting podkreślają, że aby odnieść sukces na rynku webinarowym, trzeba zadbać nie tylko o odpowiednią treść, ale również o najlepszą datę i godzinę dla swoich odbiorców. I tak, w ujęciu rocznym największą aktywność platforma odnotowała w maju, w pozostałych miesiącach roku liczba webinarów utrzymywała się na podobnie wysokim poziomie. W 2022 roku organizatorzy wydarzeń najchętniej wybierali środę, na drugim miejscu wtorek i na trzecim czwartek. Twórcy spotkań online najrzadziej decydowali się na dni weekendowe. Jeśli chodzi natomiast o dobór godziny, to najpopularniejszy był przedział między 8:00 a 10:00 oraz między 15:00 a 17:00.

Najczęściej wykorzystywaną funkcją platformy ClickMeeting była prezentacja, z której korzystano w przypadku 57% wydarzeń. Na drugim miejscu znalazła się opcja dzielenia ekranem (17% wszystkich wydarzeń), a na trzecim interaktywna tablica (6%).

“Myślę, że rosnąca popularność wydarzeń online wynika z niezwykłej dostępności monetyzacji wiedzy oraz większego zaangażowania uczestników w porównaniu z innymi treściami w sieci. Na przykład ClickMeeting w bardzo prosty sposób można połączyć z systemem płatności PayU i zacząć sprzedawać dostęp do swoich wydarzeń. Co ważne, w ten sposób można stworzyć wydarzenie na żywo, w formule automatycznej – wówczas webinar odbywa się o określonym czasie, ale bez konieczności bezpośredniego angażowania prowadzącego – lub na żądanie. W tym ostatnim przypadku widzowie sami wybierają moment, w którym chcą wziąć udział w szkoleniu czy wykładzie. Dzięki temu docieramy również do odbiorców, którzy mogliby zrezygnować z udziału w wydarzeniu na żywo z powodu np. niedogodnego terminu” – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.

Monetyzacja wiedzy

Jak wynika ze wspomnianego raportu, branża webinarowa mocno się profesjonalizuje, a zarobki, jakie osiągają użytkownicy platformy, pokazują, że można w ten sposób monetyzować swoją wiedzę. W 2022 roku rekordzista w Europie zarobił na jednym wydarzeniu organizowanym na ClickMeeting ponad 95 tys. złotych.

Przykłady osiągnięć użytkowników polskiej platformy w 2022 roku: 

  • konferencja dla coachingów, wydarzenie live – 881 sprzedanych biletów za 96 102 złote i wydarzenie na żądanie – 350 biletów za 38 184 złote;
  • szkolenia dla psychoterapeutów i psychologów: 32 wydarzenia – 7103 bilety za 686 808 złotych;
  • seria 31 szkoleń z rachunkowości w formule na żywo i na żądanie – 2198 biletów za 184 676 złotych;
  • seria 6 szkoleń z mantrailingu, czyli pracy węchowej z psem – 444 bilety za 70 802 złote;
  • webinar podnoszący kwalifikacje terapeutów – 580 biletów za 57 420 złotych;
  • szkolenie dla terapeutów poświęcone leczeniu zaburzeń odżywiania – 391 biletów za 38 709 złotych;
  • szkolenie medyczne dotyczące badań USG – 327 biletów za 32 373 złote.

Jak wynika z badania serwisu wirtualnemedia.pl, ClickMeeting z 1,44 mln odwiedzającymi i 5% zasięgiem znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych platform do rozmów online obok takich gigantów jak Messenger, Google, czy WhatsApp. Według analizy serwisu, na platformie przybyło 534,8 tys. użytkowników, co daje 59% wzrost.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *