Wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję rozwiązanie ma zapewnić maksymalne wsparcie użytkowników systemów ERP krakowskiego producenta. ChatERP ma także pozwalać na zautomatyzowanie wybranych operacji biznesowych. Docelowo, nowe narzędzie będzie dostępne we wszystkich systemach z rodziny Comarch ERP – w wersji testowej jeszcze w tym roku.
Wedle zapowiedzi ChatERP będzie pełnić funkcję inteligentnego asystenta użytkowników systemów klasy ERP.
Oprogramowanie będzie w stanie m.in. udzielić informacji dotyczących danych zgromadzonych w systemie, wyjaśnić funkcje oprogramowania, zasady funkcjonowania procesów biznesowych, jak również wykonać wiele czynności na polecenie użytkownika. W kolejnych wersjach ChatERP ma zostać dodatkowo wyposażony w mechanizmy pozwalające na sugerowanie – indywidualnie dostosowanych i wygenerowanych na podstawie wykonywanych przez użytkownika operacji – automatyzacji często wykonywanych czynności
“To, co wyróżnia to rozwiązanie to możliwość komunikacji w języku naturalnym, co znacznie ułatwia i przyspiesza proces wdrażania nowych użytkowników. Komunikacja z Comarch ChatERP przypomina zwykłą konwersację międzyludzką – asystent ten nie tylko odpowiada na pytania, ale także pamięta historię rozmów i jest w stanie kontynuować wątki rozmowy, dostosowując swoje odpowiedzi do kontekstu” – podkreśla Mariusz Zygmułka, Dyrektor AI/ML w Sektorze Comarch ES.
Aktualnie, nowe rozwiązanie jest rozwijane równolegle dla systemów Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Enterprise. Przedstawiciele producenta zapewniają, że docelowo, funkcjonalność ChatERP będzie dostępna we wszystkich systemach ERP firmy Comarch. Co ważne, rozwiązanie to będzie działać w ścisłej integracji z oprogramowaniem klasy ERP – niezależnie od tego, czy chodzi o oprogramowanie instalowane lokalnie, czy też – wykorzystywane w formie usługi chmurowej. Precyzyjna integracja wirtualnego asystenta ze środowiskiem ERP ma zapewnić m.in. możliwość bieżącej aktualizacji informacji, przykładowo, o faktycznym przebiegu konkretnych procesów biznesowych.
ChatERP zostanie ponadto zintegrowany z interfejsami graficznymi systemów z rodziny Comarch ERP i potrafi m.in. bezpośrednio przekierować użytkownika do konkretnych raportów lub widoków w systemie. Z kolei, zdaniem przedstawicieli firmy Comarch, fakt, że ChatERP może pełnić rolę przewodnika użytkownika po systemie w istotny sposób znosi bariery towarzyszące m.in. modernizacji firmowego środowiska ERP. Wersja beta ChatERP ma pojawić się w nowych wersjach systemów ERP firmy Comarch jeszcze w tym roku.