Rynek
DAGMA świętuje 35-lecie działalności
Trzech przyjaciół, kilka pomysłów, garść wiedzy i solidna porcja zapału – tak w skrócie wyglądał 35 lat temu przepis na zbudowanie marki, w której obecnie pracuje ponad 200 osób. W tym czasie spółka DAGMA stała się m.in. ważnym dostarczycielem rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa cyfrowego, zapewniającym ochronę blisko 150 tys. firm i instytucji w Polsce.
Przypomnijmy, że DAGMA to marka, która prowadzi działalność w trzech obszarach – dostarczania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa IT, realizacji szkoleń na temat cyberbezpieczeństwa oraz dystrybucji ceramiki budowlanej i wyposażenia łazienek.
Pomysł na firmę zrodził się pod koniec lat 80-tych. Wtedy to trzech absolwentów ówczesnej Akademii Ekonomicznej w Katowicach postanowiło zaangażować swoje oszczędności w działalność biznesową, opartą na handlu zagranicznym. Początkowo szukali dochodowej niszy, którą mogliby z sukcesem zagospodarować na raczkującym wtedy rodzimym, wolnym rynku. Podjęte przez właścicieli decyzje okazały się słuszne, dzięki temu niewielka początkowo firma przekształciła się w pokaźne, stabilne i szanowane na krajowym i międzynarodowym rynku przedsiębiorstwo.
„DAGMA po 35 latach funkcjonowania z pewnością jest marką tworzoną przez ludzi. To może proste i oczywiste sformułowanie, ale dzięki zespołowej grze jesteśmy w miejscu, które pozwala widzieć więcej. Dzięki temu staliśmy się rozpoznawalni na rynku, wiarygodni dla partnerów i klientów z całego świata, możemy realizować śmiałe pomysły w kierunku dalszego rozwoju. Przed nami jeszcze wiele do zrobienia, ale jesteśmy pewni, że 35 lat doświadczeń i wspaniały zespół ludzi to klucz do realizacji naszych wizji” – skomentował Grzegorz Sikorski, współzałożyciel i członek zarządu DAGMY.