Fińska firma Efecte rozwija autorską platformę ITSM, oferując innowacyjne rozwiązania, których możliwości wykraczają poza typowy obszar zarządzania usługami IT. Ambitne plany rozwoju dotyczą też rozwiązań automatyzujących pracę na bazie technologii i kompetencji przejętych wraz z polską firmą InteliWISE.
Efecte oferuje m.in. kompleksową platformę ITSM, której funkcjonalność obejmuje m.in. zarządzanie usługami oraz tożsamością użytkowników i dostępami. Rozwiązania Efecte znajdują zastosowanie m.in. w ramach projektów cyfrowej transformacji oraz automatyzacji procesów biznesowych, a także w kontekście zarządzania usługami IT, poprawy doświadczeń użytkowników, przepływów pracy i obsługi klienta.
Przedstawiciele fińskiego producenta podkreślają, że oferta Efecte stanowi europejską alternatywę dla rozwiązań globalnych gigantów. Co ciekawe, Efecte została wyróżniona tytułem najlepszego dostawcy rozwiązań klasy ITSM w tegorocznym raporcie VENDOR SELECTION MATRIX opracowanym przez firmę analityczną Research in Action.
Strategia firmy zakłada m.in. rozwój oferty, a także działania zmierzające do wzmocnienia pozycji na światowych rynkach. “Po fazie inwestycyjnej, w tym przejęciu polskiego InteliWISE, w trzecim kwartale 2023 roku rentowność zaczęła ulegać poprawie. W przyszłości planujemy utrzymywać stałą trajektorię wzrostu rentowności i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszej prognozy rentowności na ten rok. W przyszłym roku planujemy również osiągnąć dodatni wynik EBIT i jesteśmy przekonani, że osiągniemy dwucyfrową marżę EBITDA, którą wyznaczyliśmy jako cel na 2025 rok” – podkreśla Niilo Fredrikson, dyrektor generalny Efecte. Z oficjalnych informacji wynika, że pierwsze trzy kwartały 2023 roku przyniosły wzrost sprzedaży netto rozwiązań Efecte na poziomie 16%. Istotne wzrosty dotyczyły m.in. sprzedaży usług oferowanych na zasadzie abonamentu (wzrost na poziomie 24% r/r) oraz obrotów na rynkach międzynarodowych (30% r/r). Przedstawiciele kierownictwa Efece spodziewają się dalszego wzrostu sprzedaży w dalszych miesiącach. Oczekiwany jest także dodatni zysk EBITDA. “Nasze europejskie ambicje są nadal odważne – rzucamy wyzwanie globalnym gigantom w naszej przestrzeni i budujemy europejskiego lidera w zarządzaniu usługami – ITSM. Jesteśmy teraz w połowie okresu realizacji naszej strategii na lata 2022-2025. Chociaż odnieśliśmy sukces w rozwoju i dostosowaniu się do zmieniającego się rynku, chcemy zrobić więcej, aby przyspieszyć postęp i zapewnić znaczny wzrost rentowności” – zapewnia Niilo Fredrikson. Warto dodać, że poza Finlandią i Polską, Efecte posiada także centra kompetencyjne w Niemczech, Hiszpanii oraz w Szwecji.
Firma Efecte, Na bazie zakupionej w ubiegłym roku firmy InteliWISE rozwija m.in. ofertę rozwiązań wspierających automatyzację procesów biznesowych. Na rozwiązaniach pozyskanych wraz z InteliWISE, a także na kompetencjach kilkudziesięcioosobowego zespołu polskiej spółki bazuje nowa oferta Efecte – Effie AI. Obejmuje ona szereg wykorzystujących elementy AI, w tym modele generatywnej sztucznej inteligencji, rozwiązań pozwalających automatyzować pracę różnych grup użytkowników, w tym konsultantom i specjalistom ds. obsługi klienta. Przykładowo, rozwiązanie Effie AI Email/ Ticket pomaga odpowiadać na e-maile i zgłoszenia ze strony klientów, zaś Effie AI Chatbot, ułatwia użytkownikom samodzielne rozwiązywanie złożonych problemów.