Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych podjął właśnie uchwałę o wprowadzeniu akcji spółki do ASO na rynku NewConnect. Debiut Emplocity planowany jest na połowę października tego roku. Po dwóch pierwszych kwartałach 2022 roku spółka wypracowała 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Emplocity tworzy innowacyjne rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania i rozumienia języka naturalnego. Zastosowane algorytmy automatyzują procesy biznesowe klientów pomagając zaoszczędzić czas i pieniądze, informują przedstawiciele Emplocity. "Jesteśmy już coraz bliżej celu jaki obiecaliśmy naszym akcjonariuszom, czyli debiutu na NewConnect. Pozyskane środki finansowe podczas ubiegłorocznej oferty publicznej akcji znacząco przyczyniły się do rozwoju naszych produktów i oferowanych rozwiązań. Pomyślnie przeszliśmy weryfikację GPW. Naszą intencją jest zadebiutować już w połowie października tego roku" - skomentował Krzysztof Sobczak, współzałożyciel i CEO Emplocity SA. "Stworzyliśmy i rozwijamy autorską platformę Emplocity wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Dzięki niej dostarczamy rozwiązania efektywnie automatyzujące wybrane procesy, również w specjalistycznych dziedzinach wymagających eksperckiej wiedzy. Nasze produkty wchodzą w interakcję z człowiekiem i prowadzą konwersację bazującą na przetwarzaniu języka naturalnego (NLP)" - dodał Arkadiusz Talun, współzałożyciel i członek zarządu ds. Technologii Emplocity. Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są już m.in. EmploBot i HireBot - rozwiązania automatyzujące proces rekrutacji i screeningu. IntraBot wspierający i automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (onboarding, newsy, szkolenia, sprawy pracownicze, firmowa baza wiedzy). Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami. LexBot – bot prawniczy, który w sposób zautomatyzowany wspiera prawników w udzielaniu opinii prawnych dla klientów i w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji. Wyniki finansowe Po dwóch pierwszych kwartałach 2022 roku Emplocity wypracowało 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi niemal dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu w roku 2021 (854 tys. zł). Wynik ten był zgodny z przyjętymi przez spółkę prognozami opublikowanymi w komunikacie giełdowym. Narastająco na koniec drugiego kwartału br. Emplocity miało 977 tys. zł przychodów z tytułu dotacji, względem prognozowanych 785 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku spółka osiągnęła przychody z dotacji na porównywalnym poziomie 992 tys. zł. Przełożyło się to na 376 tys. zł EBITDA oraz dodatni wynik netto w wysokości 28 tys. zł. Poza środkami od inwestorów, Emplocity finansuje swój rozwój wykorzystując granty i dotacje. Łącznie do końca drugiego kwartału br. spółka pozyskała 11 mln zł wsparcia od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programów tzw. szybkiej ścieżki.