ProgramowanieRynek
Future Collars z dofinansowaniem na rozwój edukacji online
Future Collars, nowoczesna szkoła programowania i kompetencji cyfrowych online, pozyskała już ponad 5 mln zł od funduszy VC. Finansowanie to umożliwić ma firmie dalszy rozwój usług, m.in. w zakresie kompetencji programistycznych oraz kontynuowanie misji demokratyzacji dostępu do nauki i pracy.
Od 2016 roku Future Collars promuje model nauki realizowany online przy wsparciu mentorów – specjalistów z branży IT oraz ekspertów od kompetencji cyfrowych. „Wykorzystujemy potencjał nowych technologii i za ich pośrednictwem docieramy do każdego, komu zależy na szybkiej ścieżce rozwoju lub przebranżowieniu się. Skuteczność naszej metody jest wynikiem trzech elementów: możliwości zdobywania wiedzy od praktyków, swobodnej nauki zdalnej na autorskiej platformie e-learningowej i pracy nad projektami w zespołach rozproszonych” – mówi Beata Jarosz, współzałożycielka Future Collars.
Przyszłość to przebranżowienia i doskonalenie kwalifikacji
O zmianach w sposobie zdobywania wiedzy i nadchodzącym trendzie uczenia się przez całe życie mówiono już w 2018 roku podczas Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w Davos. Eksperci przewidywali wówczas, że do 2025 roku około 375 milionów pracowników będzie zmuszonych do przebranżowienia się (reskilling). Zwracano także uwagę na trend doskonalenia swoich kwalifikacji (upskilling).
„W 2021 roku, kiedy wciąż mierzymy się z druzgocącymi skutkami trwającej pandemii, coraz wyraźniej dostrzegamy, że niedobór odpowiednich umiejętności oraz przyspieszony postęp automatyzacji procesów wywołuje lawinową wręcz potrzebę upskillingu i reskillingu. Aby nadążyć za zmianami zachodzącymi w tzw. nowej normalności, zdobywanie kompetencji i ciągłe uczenie się to konieczność, zarówno z perspektywy pracowników, jak i pracodawców” – uważa Beata Jarosz.
Potwierdzają to dane opublikowane w tegorocznym „The Future Of Jobs Report 2020” przygotowanym przez WEF. Okazuje się, że aż 94% liderów biznesu oczekuje, że pracownicy będą zdobywać nowe kompetencje, przy czym sami inwestują w rozwój zatrudnionych, oferując im możliwość nauki online. Równocześnie już 40% pracowników podejmuje się doszkalania za pośrednictwem internetu z własnej inicjatywy. „To gra warta świeczki. Okazuje się bowiem, że znaczna część osób, które w ciągu ostatnich 5 lat znalazły zatrudnienie w tzw. zawodach jutra, przeszły tam z niepowiązanych branż. Jak wynika z analiz WEF, wśród osób przechodzących do zawodów związanych z danymi i sztuczną inteligencją, aż 50% stanowią te, które wcześniej nie pracowały w branży IT” – dodaje Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.
Zawód przyszłości potrzebny od zaraz
Future Collars oferuje edukację w ramach tzw. zawodów przyszłości. Chodzi m.in. o takie profesje jak: Data Science, Java Developer, Frontend Developer, UX Designer, Scrum Master czy Python Developer. Dotychczas w kursach szkoły udział wzięło ponad 1000 osób.
W jednej z pierwszych faz rozwoju startupu (tzw. fazie seed) Future Collars pozyskał finansowanie na rozwój od funduszu inwestycyjnego venture capital (VC) Simpact oraz inwestorów prywatnych. Wówczas spółka otrzymała 1,2 mln zł, co pozwoliło rozszerzyć funkcjonalności platformy e-learningowej. Tym razem potencjał firmy został dostrzeżony przez KnowledgeHub, który zdecydował się zainwestować 4 mln zł.
„Zapotrzebowanie na kompetencje cyfrowe rośnie szybciej niż przypuszczaliśmy, a wraz z nim rynek edukacji online. Liczba osób, które w ostatnim roku poszukiwały okazji do nauki online wzrosła czterokrotnie. W 2020 roku pięć razy więcej przedsiębiorstw zaoferowało szkolenia online swoim pracownikom. Te dane pokazują, że produkt Future Collars, autora innowacyjnego modelu do nauki kompetencji przyszłości, został uszyty na miarę obecnych czasów i jest skazany na sukces. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że startup tworzą dwie, doświadczone zawodowo kobiety, których nadal brakuje w świecie IT i nowych technologii. Mam nadzieję, że nasz fundusz pozwoli im znacznie rozwinąć portfolio produktów i usług oraz w szybkim tempie osiągnąć założone cele” – podsumowuje Krzysztof Pudlak, managing partner w KnowledgeHub.