To kolumbijska spółka specjalizująca się w core bankingu. Dzięki temu połączeniu GFT staje się jednym z trzech czołowych dostawców usług IT dla sektora bankowego w Ameryce Łacińskiej, jednocześnie wzmacniając możliwość globalnej realizacji projektów. Sprzedającym jest Advent International. Transakcja powinna zostać sfinalizowana na początku lutego 2024 roku.
Tym samym GFT poszerza swoją obecność na 20 krajów, z których sześć znajduje się w Ameryce Łacińskiej: do Brazylii, Meksyku i Kostaryki dołączyła teraz Kolumbia, Chile i Panama. Dzięki ponad 1 700 pracownikom Sophos, globalne zatrudnienie w GFT wzrośnie o niemal 20%, aby sięgnąć łącznie 12 000 osób. To największy wzrost liczby talentów w historii przejęć w GFT.
“W ramach tego strategicznego przejęcia nie tylko łączymy firmy, ale również mnożymy potencjał. To logiczna kontynuacja naszej skutecznej strategii rozwoju i rentowności. Wszystkie aspekty Sophos są dla nas bardzo cenne. Od nowych kolegów, przez nowe kompetencje, aż po nowych klientów i partnerów w obszarze rozwiązań core bankingu, takich jak Oracle Flexcube. Wszystko to stanowi siłę napędową dla GFT w Kolumbii, trzecim co do wielkości rynku w Ameryce Łacińskiej, i daje możliwości rozwoju na szeroką skalę w Amerykach oraz poza nimi” – skomentowała Marika Lulay, CEO w GFT.
Firma Sophos jest znana ze swojego doświadczenia w zakresie core bankingu, AI i modernizacji w chmurze, jak również innowacji i transformacji cyfrowej. Klienci GFT zyskają więc dostęp do zwiększonych możliwości realizacyjnych i nowych kompetencji, w tym w obszarze rozwiązań core bankingu od stałych partnerów Sophos. Z kolei dla klientów Sophos przejęcie oznacza dostęp do szerokiej puli talentów GFT, rozbudowanego doświadczenia w skutecznym wdrażaniu nowoczesnych technologii, większej liczby partnerów, takich jak Thought Machine oraz gotowych rozwiązań.
“Dla całego zespołu Sophos zostanie częścią GFT to ogromna szansa. Widzę idealne dopasowanie połączonego doświadczenia i globalnej obecności Sophos i GFT. Umożliwi to nam jeszcze lepsze wsparcie naszych klientów w trakcie ich drogi do cyfrowej transformacji – stanowi to świetną wiadomość zarówno dla naszych pracowników i rozwoju ich kariery, jak i dla naszych klientów. Jesteśmy wdzięczni Advent za wprowadzenie naszej firmy na kolejny poziom” – podsumował Felipe Villa, CEO w Sophos.
W 2022 roku firma Sophos wygenerowała przychody w wysokości około 257 mld COP (obecnie około 60 mln euro), a GFT na poziomie 730 mln euro na całym świecie.