Biznes
Google został strategicznym partnerem LPP w e-commerce i transformacji marketingu
LPP, czołowy polski producent odzieży, wybrał Google jako strategicznego partnera cyfrowego. Dzięki nawiązanej współpracy firma będzie mogła w maksymalnym stopniu wykorzystywać potencjał chmury do rozwoju działalności online oraz wspierać cyfrową transformację w obszarze marketingu.
- Analityka – wdrożenie platformy analitycznej i repozytorium danych (tzw. data lakes, gdzie przechowuje się ogromną ilość nieprzetworzonych danych w oryginalnym formacie). Dzięki temu LPP będzie mogło gromadzić wszystkie zasoby w jednym miejscu i otrzymywać kompleksowe raporty w krótkim czasie, bazujące na analizie z wielu rozproszonych systemów. Pozwala to na demokratyzację dostępu do danych – różne zespoły mogą w łatwy sposób pracować z zebranymi informacjami na potrzeby sprzedaży, marketingu i logistyki.
- Infrastruktura e-commerce – pełna optymalizacja, która zapewnia płynność i niezawodność działania systemów, nawet w najbardziej szczytowych okresach ruchu, takich jak sezon świąteczny. Zapewnia to optymalizację kosztów, także w obszarze IT oraz zwiększenie niezawodności systemów.
Nawiązana współpraca koncentruje się przede wszystkim na wprowadzeniu zaawansowanych rozwiązań, takich jak platforma analityczna czy repozytorium danych, ale także wdrożeniu innowacji w infrastrukturze technicznej e-commerce oraz implementacji rekomendacji produktów w oparciu o sztuczną inteligencję. Zgodnie z planami przyjętymi przez LPP, spółka zamierza przejść na pełną obsługę infrastruktury technicznej e-commerce wraz z Google Cloud do końca 2020 roku.
Udział kanałów online w zakupach, również w segmencie odzieży, rósł sukcesywnie w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak zmiany, jakie zaszły w ostatnich kilku tygodniach w zwyczajach zakupowych Polaków sprawiły, że z e-commerce korzystamy jeszcze więcej i jeszcze częściej. Z danych Polskiego Standardu Płatności wynika, że tylko w marcu, w porównaniu z lutym, sprzedaż online w kategorii odzież wzrosła aż o 63%. Tendencja ta najprawdopodobniej będzie się utrzymywała, sprawiając, że rozwój i inwestycja w e-commerce stanie się niezbędna do zaspokojenia bieżących oczekiwań klientów i zapewnienia im bezpiecznych i komfortowych zakupów.
“W ostatnim czasie nasze przychody z e-commerce wzrosły o 129%, a tylko w kwietniu było to aż 270%. Aby utrzymywać efektywny rozwój i wzrost cyfrowych kanałów Grupy, zawarliśmy strategiczne porozumienie z Google Cloud. Na kolejne lata mamy ambitne plany, dlatego postanowiliśmy związać się z doświadczonym partnerem, który dostarczy nam swoje know-how, ale także infrastrukturę i narzędzia do budowy i utrzymania serwisów e-commerce” – wyjaśnia Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce w LPP.
Z danych Polskiego Standardu Płatności wynika, że tylko w marcu, w porównaniu z lutym, sprzedaż online w kategorii odzież wzrosła aż o 63%. Tendencja ta najprawdopodobniej będzie się utrzymywała, sprawiając, że rozwój i inwestycja w e-commerce stanie się niezbędna do zaspokojenia bieżących oczekiwań klientów i zapewnienia im bezpiecznych i komfortowych zakupów. Dla LPP wzrost przychodów z e-commerce wyniósł 129%, a w kwietniu było to aż 270%.
W ramach nawiązanej współpracy, oprócz wdrożenia technologii Google Cloud, Grupa będzie wykorzystywała wiedzę i ekspertyzę Google w zagadnieniach sztucznej inteligencji, performance marketingu, big data i machine learningu. Ponadto, zespół ekspertów Google wspiera LPP w ekspansji grupy na rynkach zagranicznych.
“Współpracę z LPP rozpoczęliśmy już dobrych kilka lat temu, a w 2019 roku firma zdecydowała się przenieść do chmury wszystkie działania związane z marką Mohito. Dzięki narzędziom Google Cloud przez ostatnie półtora roku serwis internetowy zyskał wysoką efektywność i niezawodność, szczególnie w okresach podwyższonego ruchu. Wszystkie akcje promocyjne czy bieżąca obsługa zamówień odbywają się płynnie i bez żadnych przeszkód, ponieważ system automatycznie skaluje się do liczby odwiedzających, zapewniając również maksymalną efektywność. Rezultatem tych działań jest optymalizacja kosztów oraz zapewnianie najwyższej jakości obsługi klienta w kanałach cyfrowych” – tłumaczy Dawid Papież, Industry Head w Google Polska.
“Z naszej perspektywy wykorzystanie potencjału chmury to przede wszystkim szybkość, bezpieczeństwo i elastyczność. Sama migracja do chmury produkcyjnie działającego serwisu sklepu Mohito trwała zaledwie 6 tygodni. Równocześnie uzyskaliśmy online’ową kopię serwisu, która na wypadek ewentualnej awarii pozwoli nam bardzo szybko przywrócić działanie sklepu, minimalizując ryzyko utraty ciągłości działania” – wyjaśnia Marek Maciejewski, kierownik ds. infrastruktury i bezpieczeństwa e-commerce w LPP. “Chmura zapewnia nam dużą elastyczność, gdyż wielkość działającego środowiska będzie dynamicznie dostosowywana do obsługiwanego ruchu. Rozwiązanie chmurowe to również oszczędności. Z jednej strony koszty utrzymania infrastruktury będą adekwatne do obsługiwanego ruchu. Z drugiej zaś, dynamiczne skalowanie pozwoli znacząco skrócić proces przygotowań do wyprzedaży czy okresów wzmożonego ruchu, eliminując potrzebę wymiarowania parku maszynowego pod prognozy ruchu, kupowania serwerów, czy testowania ich konfiguracji” – dodaje.
“Branża retail jest dla Google Cloud wyjątkowo ważna, dlatego z radością będziemy kontynuowali naszą współpracę z liderem tego rynku w regionie. Cieszymy się, że dzięki narzędziom Google Cloud marki takie jak Reserved, Cropp czy Sinsay mogą jeszcze szybciej się rozwijać, odpowiadając na trendy i potrzeby konsumentów” – komentuje Magdalena Zwierzyńska z zespołu Google Cloud.
Grupa LPP w ciągu ostatnich kilku lat przygotowywała się do cyfrowej transformacji poprzez znaczące inwestycje w rozbudowę zespołu online i rozwój kompetencji w wymiarze analitycznym (wykorzystanie narzędzia Google Analytics 360), chmurowym (testowanie Rekomendacji AI) czy efektywnościowym (performance), odpowiedzialnym za sprzedaż online.
Szybko dostosowują się do panujących nowych warunków. Dobrze, bo to domena najlepszych.