Rynek
Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała wyniki za III kwartał 2020 roku
Mimo trwającej pandemii Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał 2020 roku z bardzo dobrymi wynikami. Przychody Grupy wzrosły w tym okresie do ponad 3 mld zł (+3,8%) a skorygowana EBITDA wyniosła blisko 1,1 mld zł (+6%). Z kolei zysk netto wzrósł do poziomu 345 mln zł. W październiku Grupa rozpoczęła wypłatę rekordowo wysokiej dywidendy w łącznej kwocie 640 mln zł.
Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy przedstawiciele Grupy wskazali m.in. budowę ogólnopolskiej sieci 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD z planem objęcia zasięgiem 11 mln mieszkańców Polski, rozpoczęcie przeglądu strategicznych opcji dotyczących potencjalnej sprzedaży mobilnej infrastruktury telekomunikacyjnej Grupy, a także szybką integrację Interia.pl w ramach struktur Grupy Polsat. „Charakter i różnorodność naszej działalności sprawiły, że nas biznes okazał się odporny na sytuację, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy” – skomentował Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.
Najważniejsze dane operacyjne (bez uwzględnienia danych Grupy Netia) za III kwartał 2020 r.:
- Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 100 tys. (5%) r/r do 2,048 mln, co stanowi 37% bazy klientów kontraktowych.
– Do 6,28 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
– Wskaźnik churn został obniżony do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 6,1% w skali roku.
- Dynamiczny przyrost liczby usług kontraktowych – o 581 tys. r/r do blisko 15,2 mln, a stanowią one 85% wszystkich świadczonych usług.
– Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,4% r/r, a każdy z klientów posiadał średnio 2,72 usługi z portfolio Grupy.
– Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 2,5% r/r i wyniósł 86,9 zł.
- Baza prepaid na poziomie 2,7 mln z rosnącym ARPU w wysokości 21,5 zł.
- Łącznie Grupa Polsat świadczy ponad 17,8 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła w ciągu roku o ok. 600 tys.
- Dzięki przejęciu Grupy Interia Grupa Polsat stała się czołowym graczem na rynku Internetu w Polsce. Strony internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedza aktualnie 18,5 mln użytkowników, a średniomiesięczna liczba odsłon stron wyniosła blisko 1,5 miliarda. Portal Interia.pl utrzymuje stabilną pozycję wśród polskich serwisów horyzontalnych, docierając do 68% polskich internautów – podsumowują przedstawiciele Grupy