Rynek

Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała wyniki za III kwartał 2020 roku

Mimo trwającej pandemii Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał 2020 roku z bardzo dobrymi wynikami. Przychody Grupy wzrosły w tym okresie do ponad 3 mld zł (+3,8%) a skorygowana EBITDA wyniosła blisko 1,1 mld zł (+6%). Z kolei zysk netto wzrósł do poziomu 345 mln zł. W październiku Grupa rozpoczęła wypłatę rekordowo wysokiej dywidendy w łącznej kwocie 640 mln zł.

Grupa Cyfrowy Polsat podsumowała wyniki za III kwartał 2020 roku

Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy przedstawiciele Grupy wskazali m.in. budowę ogólnopolskiej sieci 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD z planem objęcia zasięgiem 11 mln mieszkańców Polski, rozpoczęcie przeglądu strategicznych opcji dotyczących potencjalnej sprzedaży mobilnej infrastruktury telekomunikacyjnej Grupy, a także szybką integrację Interia.pl w ramach struktur Grupy Polsat. „Charakter i różnorodność naszej działalności sprawiły, że nas biznes okazał się odporny na sytuację, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy” – skomentował Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

Najważniejsze dane operacyjne (bez uwzględnienia danych Grupy Netia) za III kwartał 2020 r.:

  • Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 100 tys. (5%) r/r do 2,048 mln, co stanowi 37% bazy klientów kontraktowych.

–       Do 6,28 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.

–       Wskaźnik churn został obniżony do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 6,1% w skali roku.

  • Dynamiczny przyrost liczby usług kontraktowych – o 581 tys. r/r do blisko 15,2 mln, a stanowią one 85% wszystkich świadczonych usług.

–       Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,4% r/r, a każdy z klientów posiadał średnio 2,72 usługi z portfolio Grupy.

–       Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 2,5% r/r i wyniósł 86,9 zł.

  • Baza prepaid na poziomie 2,7 mln z rosnącym ARPU w wysokości 21,5 zł.
  • Łącznie Grupa Polsat świadczy ponad 17,8 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła w ciągu roku o ok. 600 tys.
  • Dzięki przejęciu Grupy Interia Grupa Polsat stała się czołowym graczem na rynku Internetu w Polsce. Strony internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedza aktualnie 18,5 mln użytkowników, a średniomiesięczna liczba odsłon stron wyniosła blisko 1,5 miliarda. Portal Interia.pl utrzymuje stabilną pozycję wśród polskich serwisów horyzontalnych, docierając do 68% polskich internautów – podsumowują przedstawiciele Grupy
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *