Rynek
Grupa Polsat Plus podsumowała wyniki finansowe za 2021 rok
Przychody Grupy Polsat Plus za ubiegły rok wzrosły o 5%, osiągając poziom bliski 12,5 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł z kolei 3,65 mld zł (+2,4% rdr). Jak poinformowali przedstawiciele Grupy podczas spotkania online, rosną również wolne przepływy pieniężne, osiągając wysoki poziom ponad 1,44 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym. Wypłacono także rekordową dywidendę w wysokości 767 mln zł. Poza wynikami całorocznymi zaprezentowano również dane operacyjne za IV kwartał 2021 roku.
Jak podkreślano podczas prezentacji danych, Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a w zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 19 mln osób w całej Polsce. Firma konsekwentnie rozbudowuje segment Telekomunikacji i Kontentu oraz inwestuje w produkcję czystej, zielonej energii – pochodzącej m.in. ze słońca, wiatru czy biomasy – i przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji zielonego wodoru. W ramach strategii multiplay, której założeniem jest dostarczanie wszystkich niezbędnych usług dla domu – internetu stacjonarnego w technologiach światłowodowych, internetu domowego LTE, internetu mobilnego 5G i LTE, telewizji satelitarnej, kablowej IPTV i internetowej z dekoderem, licznych ofert telefonii mobilnej i stacjonarnej, do tej oferty dołączyć ma wkrótce również dostarczanie jako usługi zielonej energii.
“Polska stoi przed gigantycznym wyzwaniem transformacji energetycznej. Wciąż około 70% energii w naszym kraju produkowane jest z węgla, co niesie ze sobą ogromne koszty społeczne. W związku z tym stawiamy sobie ambitne wyzwanie – obok takich usług codziennego użytku jak telefon, Internet czy telewizja chcemy dostarczać Polakom tanią i czystą energię. Dlatego została ona jednym z trzech filarów ogłoszonej przez nas Strategii 2023+” – powiedział Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.
Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
- Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług telewizji, Internetu i telefonii.
- Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 88 tys. r/r (4%) do 2,46 mln.
- Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 296 tys. (2%) r/r do 13,47 mln.
- Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 69,1 zł (+4,4% r/r).
- Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9% w skali roku.
- Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w 2021 roku ok. 1,8 EB danych (wzrost o 17% r/r).
- Łączna liczba klientów B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie prawie 70 tys. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów pozostaje na stabilnym, wysokim poziomie 1,4 tys. zł miesięcznie.
Rozwój technologii 5G
Przypomnimy, że w lipcu 2021 roku Grupa Polsat Plus sfinalizowała strategiczną współpracę z Cellnex Telecom, co wzmocniło rozwój jej sieci 5G. Liczba stacji Plusa w tej technologii wzrosła do 3 tysięcy, zapewniając zasięg 5G w 800 miejscowościach w całej Polsce. Dodajmy, że sieć 5G Plusa, jako jedyna w kraju, działa w paśmie 2600 MHz TDD, wydzielonym tylko na potrzeby tej technologii. Rozwiązanie to sprawia, że Plus oferuje 5G o maksymalnej szybkości technologicznej do 600 Mb/s.