RozwiązaniaSprzętRynek
HP rozszerza portfolio w obszarze AI i rozwiązań wsparcia technicznego
Tuż przed tegorocznymi targami CES 2025 w Las Vegas, HP zaprezentowało nowe rozwiązania, które mają usprawnić działalność operacyjną przedsiębiorstw i wesprzeć ich zrównoważone podejście do biznesu. Firma rozszerza swoją ofertę o pakiety wsparcia technicznego, wprowadza nowy system rejestracji urządzeń oraz poszerza portfolio odnowionych komputerów z certyfikatami HP Renew Solutions.
Zakres usług w ramach pakietów wsparcia technicznego od HP:
- HP Essential Support: oferuje zdalną pomoc techniczną w dni robocze – teraz pakiet standardowy zostaje wzbogacony o serwis sprzętu w miejscu jego użytkowania (niezależnie od tego, czy praca wykonywana jest z biura czy z domu). Klienci mogą również zdecydować się na włączenie systemu monitorowania stanu urządzenia, który pozwala HP antycypować i rozwiązywać potencjalne problemy, zanim wpłyną one na pracę użytkownika.
- HP Premium Support: znacząco poszerza możliwości standardowej obsługi technicznej. Poza całodobowym wsparciem i naprawami w następnym dniu roboczym, wprowadza zaawansowany system wykorzystujący sztuczną inteligencję. To rozwiązanie nie tylko wykrywa potencjalne problemy ze sprzętem, ale także informuje użytkowników o możliwych usterkach i automatycznie planuje wizyty serwisowe.
- HP Premium+ Support: pakiet obejmuje wszystkie funkcje HP Premium Support, a dodatkowo oferuje priorytetowy dostęp do części zamiennych i usług ekspertów serwisowych HP, co zapewnia możliwie najkrótszy czas naprawy.
„Wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji, HP dąży do zapobiegania awariom, zanim te się pojawią, a także dostarcza zespołom wsparcia technicznego narzędzia pozwalające na szybsze i skuteczniejsze rozwiązywanie zgłoszeń przy pierwszym podejściu” – skomentował Marcos Razon, SVP & President w HP Lifecycle Services.
Nowe pakiety wsparcia technicznego HP można nabyć globalnie – zarówno do nowo zakupionych urządzeń, jak i tych, których okres gwarancyjny już się zakończył. Są one również dostępne jako część kompleksowej usługi zarządzania sprzętem firmowym.
HP Device Registration Service
HP zaprezentowało również nową usługę HP Device Registration Service, która pomoże działom IT zaoszczędzić czas potrzebny na wdrażanie, zarządzanie i wycofywanie sprzętu z użytku. Jest to szczególnie istotne w kontekście zakończenia wsparcia dla systemu Windows 10, które nastąpi w październiku 2025 roku.
Nowa usługa usprawnia proces rejestracji sprzętu – urządzenia są automatycznie dodawane do systemu Intune w ciągu 48 godzin od opuszczenia fabryki. Pozwala to na:
- Automatyczną integrację urządzeń: Sprzęt jest rejestrowany w wybranej przez klienta platformie do zarządzania urządzeniami już na etapie produkcji, co eliminuje potrzebę dodatkowej konfiguracji przez dział IT.
- Szybką konfigurację: System rejestruje sprzęt w ciągu 48 godzin od wysyłki, dzięki czemu można przygotować profile pracowników zanim urządzenia dotrą do firmy.
- Pełną automatyzację procesu: System sam rejestruje sprzęt, eliminując możliwość błędów. Dodatkowo generuje szczegółowe raporty, które ułatwiają monitorowanie urządzeń i bezpieczne zarządzanie danymi.
- Prostą konfigurację początkową: System pozwala na automatyczne wgranie ustawień i profili użytkownika z Intune oraz Autopilot, dzięki czemu nowy sprzęt jest od razu gotowy do pracy.
- Konfiguracja grup i dostępów: System może być używany przez jedną lub wiele firm jednocześnie. Można też tworzyć grupy użytkowników – zarówno stałe, jak i tymczasowe.
- Łączenie z innymi usługami: Usługa może działać samodzielnie lub razem z innymi usługami konfiguracyjnymi, co znacznie ułatwia uruchomienie nowego sprzętu.
Usługa HP Device Registration będzie dostępna w lutym 2025 roku.
Komputery z certyfikatem HP Renew Solutions
Dodatkowo, HP wprowadza odnowione komputery z certyfikatem programu HP Renew Solutions. Dzięki temu firmy mogą wybrać ekologiczne rozwiązania, nie tracąc przy tym na wydajności sprzętu.
Nowe modele w ofercie odnowionych komputerów HP to:
- HP EliteBook 830 G8 (wyłącznie w US)
- HP EliteBook 840 G8
- HP EliteBook 850 G8
- HP EliteDesk Mini 800 G6
Sprzęt ma roczną gwarancję, ale można ją rozszerzyć na 2 lub 3 lata.
Odnowione komputery HP można już kupić bezpośrednio w USA i Francji. W kwietniu dołączą do nich kolejne kraje, w tym Wielka Brytania, Hiszpania, Szwecja i Holandia.
Więcej szczegółów i informacji na temat poszczególnych usług znajdziecie na stronie internetowej HP.