Sztuczna inteligencjaInfrastrukturaRynek

Huawei wprowadza rozwiązania przyspieszające rozwój mobilnej AI

Mowa o AI Core Network oraz AI-Centric 5.5G, rozwiązaniach zaprezentowanych podczas Mobile World Congress 2025 w Barcelonie. Pierwsze z nich to autonomiczna, generatywna sieć zdolna do samooptymalizacji i zarządzania eksploatacją (self-O&M). Z kolei AI-Centric 5.5G pozwala operatorom na efektywne wdrażanie aplikacji AI i autonomiczne zarządzanie siecią.

Huawei wprowadza rozwiązania przyspieszające rozwój mobilnej AI
Źródło: Huawei

AI Core Network

Sztuczna inteligencja przekształca branżę telekomunikacyjną, zwiększając zapotrzebowanie na sieci zdolne do obsługi agentów AI, inteligentnych terminali i nowych scenariuszy użytkowania. Aby sprostać tym wymaganiom, AI Core Network wprowadza autonomiczną generatywną sieć, zdolną do dynamicznej samooptymalizacji i zarządzania. Integruje ona łączność, obliczenia, percepcję, pamięć i symulacje cyfrowych bliźniaków, tworząc solidną podstawę dla inteligentnych usług.

Pierwszy etap AI Core Network (5G-A Intelligent Core) integruje AI w celu inteligentnej optymalizacji sieci oraz konwergencji obliczeń. Drugi (Agentic Core) – to pełna automatyzacja z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, umożliwiająca dynamiczne dostosowanie sieci do zmieniających się wymagań. Huawei wprowadza także Telco Intelligent Converged Cloud, który modernizuje tradycyjną infrastrukturę i udostępnia zaawansowane zasoby obliczeniowe dla AI. Te innowacje pozwalają operatorom reagować na rosnące zapotrzebowanie na usługi oparte na sztucznej inteligencji, jednocześnie gwarantując wysoką autonomię sieci.

„AI Core Network stanie się kluczową infrastrukturą telekomunikacyjną w erze mobilnej sztucznej inteligencji. Huawei będzie współpracować z operatorami telekomunikacyjnymi oraz partnerami branżowymi, aby wykorzystać możliwości cyfrowego i inteligentnego rozwoju, przechodząc od wdrażania AI w sieci rdzeniowej do jej pełnego wykorzystania, w połączeniu z siecią rdzeniową, w innowacyjnych usługach, przyspieszając transformację w kierunku inteligentnego świata” – skomentował George Gao, prezes Huawei Cloud Core Network Product Line

AI-Centric 5.5G

Równolegle Huawei zaprezentował rozwiązania AI-Centric 5.5G, które pomagają operatorom dostosować swoje sieci do dynamicznie zmieniających się wymagań rynkowych. Sztuczna inteligencja zmienia mobilną branżę, prowadząc do trzech kluczowych transformacji: ewolucji doświadczenia użytkownika, zautomatyzowanego zarządzania siecią i przejścia z monetyzacji opartej na ruchu do monetyzacji doznań. Rozwiązania takie jak GigaGear, GreenPulse oraz GainLeap umożliwiają operatorom inteligentne zarządzanie zasobami sieci, automatyzację oszczędności energetycznych oraz monetyzację doświadczeń użytkowników. GigaGear zapewnia elastyczne zarządzanie zasobami sieci w czasie rzeczywistym, oferując różnorodne doświadczenia oparte na AI. GreenPulse wprowadza automatyzację, która maksymalizuje efektywność energetyczną i widmową, realizując wizję „0 bitów, 0 watów, 0 strat”. Z kolei GainLeap umożliwia operatorom elastyczną koordynację usług oraz otwieranie sieci na nowe źródła przychodów.

„Mobilna sztuczna inteligencja rozwija się w szybkim tempie, wprowadzając trzy główne transformacje w sieciach mobilnych: w zakresie doświadczeń użytkowników, zarządzania siecią (O&M) oraz modeli biznesowych. Huawei wprowadza rozwiązania AI-Centric 5.5G, które pomagają operatorom wykorzystać pojawiające się możliwości. Umożliwiają one różnorodne doświadczenia aplikacji AI, efektywne zarządzanie siecią z wysokim poziomem autonomii oraz monetyzację biznesu opartą na wielu czynnikach” – podsumował Cao Ming, wiceprezes Huawei i prezes Huawei Wireless Solution.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *