AnalitykaProgramowanieRynek
IBM inwestuje w streaming oraz analitykę treści wideo
W strukturach koncernu IBM utworzony został dział usług wideo. Będzie oferował m.in. otwarte API dla deweloperów, analitykę wideo i systemy zarządzania treścią. W obszarze kompetencji nowego działu znajdą się też technologie przejęte wraz z firmą Ustream.
Przejmując wyspecjalizowaną w strumieniowym przesyłaniu treści wideo firmę Ustream zyska dostęp do technologii umożliwiających m.in. przesyłanie treści wideo w czasie rzeczywistym i za pośrednictwem dowolnego urządzenia – także urządzeń mobilnych. Z oficjalnych informacji wynika, że z usług firmy Ustream każdego miesiąca wykorzystuje ok. 80 mln użytkowników. Rozwiązania Ustream wykorzystują m.in. firmy Facebook i Nike, a także NASA.
Efektem połączenia posiadanych już przez IBM technologii związanych ze strumieniowym przesyłaniem, a także przetwarzaniem i analizowaniem treści wideo z rozwiązaniami Ustream ma być stworzenie mocno wyspecjalizowanej, zaawansowanej platformy cloud computing. Zgodnie z zapowiedziami IBM w oparciu o technologie Ustream zaoferuje m.in. nowe, wysoce skalowalne narzędzia wspierające dystrybucję treści wideo. Mają one, przykładowo, być wyposażone w mechanizmy zarządzania prawami autorskimi oraz opcjami językowymi. Rozwiązania Ustream zostaną też zintegrowane z platformą IBM Bluemix.
Poza technologiami Ustream oferta nowego działu biznesowego będzie bazować m.in. na technologiach przejętych przez IBM firm Clearleap, Aspera i Clearsafe. Ma też czerpać z doświadczeń zespołu badawczo-rozwojowego IBM. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że IBM rozwija narzędzia wykorzystywane w mediach cyfrowych od wielu lat i posiada ponad tysiąc patentów dotyczących analizy filmów i przeszukiwania zbiorów audiowizualnych. Biorąc to pod uwagę bardzo prawdopodobne jest, że związane z przetwarzaniem wideo usługi oparte na zapowiadanej platformie chmurowej będą dotyczyć m.in. analiz zbiorów Big Data zawierających różnego rodzaju treści wideo.