AnalitykaRynekPolecane tematy
IBM pomoże analizować dane z Twittera w celach biznesowych
Big Blue we współpracy z operatorem serwisu Twitter chce wspierać przedsiębiorców w zdobywaniu wiedzy na temat klientów, rynków oraz trendów. Twitter ma stać się źródłem informacji stanowiących podstawę do prognozowania popytu, podaży oraz głównych, a także krótko- i długoterminowych trendów rynkowych.
Zdobywane w ten sposób informacje mają być przydatne m.in. na etapie projektowania nowych produktów, usług oraz kampanii marketingowych. Przetwarzanie strumieni komunikatów społecznościowych ma być realizowane w oparciu o rozwiązania chmurowe IBM. “Twitter jest platformą, która otwiera nowe spojrzenie na świat. Jest to z jednej strony środowisko wykorzystywane przez setki milionów konsumentów i użytkowników biznesowych, a z drugiej – miejsce syntezy wielu trendów rynkowych” – mówi Ginni Rometty, prezes i dyrektor generalna IBM. Jej zdaniem efektem strategicznej współpracy firm IBM i Twitter będzie możliwość podejmowania decyzji w oparciu o zupełnie nowe rodzaje danych.
Dane dostarczane w oparciu o analizę komunikatów przesyłanych przez społeczność Twittera mają przyczynić się do zmian charakteru wielu procesów decyzyjnych – zwłaszcza tych, dotyczących działań sprzedażowych i marketingowych. “Partnerstwo z firmą IBM zmieni sposób podejmowania decyzji biznesowych na wielu etapach – od wczesnej identyfikacji pojawiających się okazji rynkowych, po działania skierowane do klientów, partnerów i pracowników” – podkreśla Dick Costolo, dyrektor generalny firmy Twitter.
Obie firmy będą współpracować m.in. w zakresie integracji danych serwisu Twitter z usługami analitycznymi IBM. Analiza strumieni informacji pochodzących z Twittera ma być m.in. częścią oferty IBM Watson Analytics. Zapowiadane są też wyspecjalizowane branżowo aplikacje biznesowe wykorzystujące analizę informacji z Twittera, narzędzia pozwalające na łatwy dostęp do rozbudowanych wizualizacji oraz funkcji predykcyjnych, a także rozwiązania pozwalające integrować strumienie danych czerpanych ze społeczności Twittera z innymi usługami chmurowymi. Firmy IBM i Twitter będą wspólnie pracować nad rozwojem narzędzi skierowanych m.in. do sektora bankowości, handlu detalicznego, transportu i turystyki. Powstać ma również oferta dedykowanych usług doradczych.