AnalitykaRynekPolecane tematy

IBM pomoże analizować dane z Twittera w celach biznesowych

Big Blue we współpracy z operatorem serwisu Twitter chce wspierać przedsiębiorców w zdobywaniu wiedzy na temat klientów, rynków oraz trendów. Twitter ma stać się źródłem informacji stanowiących podstawę do prognozowania popytu, podaży oraz głównych, a także krótko- i długoterminowych trendów rynkowych.

IBM pomoże analizować dane z Twittera w celach biznesowych

Zdobywane w ten sposób informacje mają być przydatne m.in. na etapie projektowania nowych produktów, usług oraz kampanii marketingowych. Przetwarzanie strumieni komunikatów społecznościowych ma być realizowane w oparciu o rozwiązania chmurowe IBM. “Twitter jest platformą, która otwiera nowe spojrzenie na świat. Jest to z jednej strony środowisko wykorzystywane przez setki milionów konsumentów i użytkowników biznesowych, a z drugiej – miejsce syntezy wielu trendów rynkowych” – mówi Ginni Rometty, prezes i dyrektor generalna IBM. Jej zdaniem efektem strategicznej współpracy firm IBM i Twitter będzie możliwość podejmowania decyzji w oparciu o zupełnie nowe rodzaje danych.

Dane dostarczane w oparciu o analizę komunikatów przesyłanych przez społeczność Twittera mają przyczynić się do zmian charakteru wielu procesów decyzyjnych – zwłaszcza tych, dotyczących działań sprzedażowych i marketingowych. “Partnerstwo z firmą IBM zmieni sposób podejmowania decyzji biznesowych na wielu etapach – od wczesnej identyfikacji pojawiających się okazji rynkowych, po działania skierowane do klientów, partnerów i pracowników” – podkreśla Dick Costolo, dyrektor generalny firmy Twitter.

Obie firmy będą współpracować m.in. w zakresie integracji danych serwisu Twitter z usługami analitycznymi IBM. Analiza strumieni informacji pochodzących z Twittera ma być m.in. częścią oferty IBM Watson Analytics. Zapowiadane są też wyspecjalizowane branżowo aplikacje biznesowe wykorzystujące analizę informacji z Twittera, narzędzia pozwalające na łatwy dostęp do rozbudowanych wizualizacji oraz funkcji predykcyjnych, a także rozwiązania pozwalające integrować strumienie danych czerpanych ze społeczności Twittera z innymi usługami chmurowymi. Firmy IBM i Twitter będą wspólnie pracować nad rozwojem narzędzi skierowanych m.in. do sektora bankowości, handlu detalicznego, transportu i turystyki. Powstać ma również oferta dedykowanych usług doradczych.

Przeczytaj również
Zdalne uwolnienie potencjału talentów... Ale jak stworzyć efektywne środowisko do pracy zdalnej?
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *