RozwiązaniaAplikacje
IFS wprowadza na rynek rozwiązanie wspierające zdalne prowadzenie operacji serwisowych
Oprogramowanie IFS Remote Assistance wykorzystuje m.in. koncepcję rzeczywistości rozszerzonej na potrzeby ułatwienia prac serwisowych i zapewnienia kontekstowej komunikacji między pracownikami o różnych kompetencjach. Nowe rozwiązanie ma pozwolić m.in. na zwiększenie efektywności usług serwisowych, a także – zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa pracowników terenowych. Co ważne, nowe rozwiązanie może zostać uruchomione w krótkim czasie.
Z oficjalnych informacji wynika, że rozwiązanie IFS Remote Assistance umożliwia ono technikom serwisowym, inżynierom i klientom bardziej efektywne wykonywanie operacji serwisowych. Dzięki możliwości zdalnego, kontekstowego, w pełni wizualnego połączenia się ze specjalistami umożliwia m.in. uzyskanie praktycznych porad dotyczących realizowanych zadań.
Zastosowanie technologii rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej pozwala m.in. na zmodernizowanie procesów serwisowych tak, aby w jak najlepszy sposób wykorzystać posiadane w organizacji, zaawansowane kompetencje technologiczne. Możliwe staje się bowiem zaangażowanie najbardziej doświadczonych specjalistów w większą liczbę operacji serwisowych realizowanych faktycznie m.in. przez pracowników na co dzień zajmujących się obsługą danych maszyn. Wykorzystanie rozwiązania IFS Remote Assistance ułatwia także korzystanie z dokumentacji technicznej – dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik nakładania obrazu pracownicy zyskują natychmiastowy dostęp do wiedzy specjalistycznej. W kontekście efektywności pracy zespołów serwisowych oznacza to m.in. poprawę wskaźnika napraw realizowanych podczas pierwszej wizyty. Funkcjonalność oprogramowania IFS Remote Assistance pozwala m.in. na
udostępnianie dokumentów, czy zestawianie trójstronnych połączeń wideo. “Rozwiązanie IFS Remote Assistance wprowadziliśmy na rynek w rekordowo krótkim czasie po to, by nasi klienci byli w stanie w bezpieczny i efektywny sposób prowadzić swoją działalność. Dzięki współpracy z firmą Munters udało nam się osiągnąć wyjątkowe wyniki, co przyniesie istotne korzyści również w dalszej perspektywie czasowej. Mogę zapewnić naszych klientów, że firma IFS jest gotowa udzielić im pomocy w reorganizacji pracy w związku z nowymi wyzwaniami i przyczynić się do wzrostu efektywności zarówno w najbliższym czasie, jak i w przyszłości” – podkreśla Christian Pedersen, Chief Product Officer w IFS.
Co ważne, nowe rozwiązanie może zostać uruchomione w krótkim czasie. W ramach projektu pilotażowego realizowanego w firmie Munters platformę IFS Remote Assistance uruchomiono w ciągu jedynie 6 dni. Nowe rozwiązanie IFS zapewnia m.in. wsparcie dla koncepcji serwicyzacji wdrażanej w ramach modelu biznesowego producenta uzdatniania powietrza i klimatyzacji. Oprogramowanie ułatwiło też bieżącą działalność firmy w realiach bieżących, związanych z pandemią koronawirusa, ograniczeń w przemieszczaniu się. „Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów to dla nas najważniejsze kwestie, dlatego wybór przyjaznego dla użytkowników i bogatego w funkcje narzędzia do asysty zdalnej stał się priorytetowym zadaniem. Komunikacja między specjalistami ds. produktów pracującymi w siedzibie przedsiębiorstwa i technikami działającymi w terenie, a nawet z klientami, stanowi obszar, który niesie ze sobą ogromne możliwości. Uruchamiamy właśnie nową linię produkcyjną w zakładzie zlokalizowanym w Czechach, staramy się zatem również znaleźć sposoby zapewnienia lokalnemu zespołowi profesjonalnego wsparcia — mówi Roel Rentmeesters, dyrektor działu obsługi klienta w firmie Munters.