AplikacjeRynekPolecane tematy
Co nowego znalazło się w Microsoft Office 2019 i Office 365 Business Premium
Microsoft Office 2019, oficjalnie zapowiedziany w 2017 roku podczas konferencji Microsoft Ignite, od dziś (3 października) dostępny jest dla wszystkich użytkowników. Odświeżenia doczekały się również aplikacje Office 365, która – jako usługa cloud computing – aktualizowana jest na bieżąco.
Dla klientów, którzy korzystają z aplikacji i usług w modelu abonamentowym przeznaczony jest Office 365. Natomiast ci, którzy preferują jednorazowy zakup produktu z dożywotnią licencją, mogą sięgnąć po najnowszy Office 2019. Został on wyposażony w nowe, inteligentne funkcje, dzięki czemu jeszcze skuteczniej wspiera nas w wykonywaniu naszych codziennych zadań
Nowe aplikacje i funkcje w Office 2019
W Office 2019 znajdą się tradycyjne już aplikacje, takie jak: Word, Excel, PowerPoint oraz OneNote, ale również: Project, Visio, Access i Publisher. W nowej, odświeżonej wersji, niemal każda z nich otrzyma dodatkowe funkcje, wśród których znalazły się m.in. te, dotyczące Windows Ink, wsparcia pisma odręcznego czy modelowania 3D.
PowerPoint w Office 2019 skrojony został na miarę oczekiwań użytkowników. Wśród nowości wymienić należy możliwość umieszczania modeli 3D w klasycznej prezentacji. Udoskonalone zostały także funkcje związane z pismem odręcznym, związane z interfejsem Windows Ink. Pojawiły się także nowe efekty związane z czysto wizualną częścią tworzonych w aplikacjach Office materiałów. Kinowy efekt przejścia między slajdami zapewni funkcja Płynna Zmiana, z kolei do wyboru nawet najmniejszego fragmentu przyczyni się Zoom.
W nowościach dotyczących aplikacji Word nie sposób nie wspomnieć o funkcji tłumacza, z którą mieli okazję zapoznać się już użytkownicy Office 365. Istotnych zmian doczekał się także sam Excel, który został wzbogacony o możliwość tworzenia odświeżonych formuł i wykresów, a dzięki wykorzystaniu PowerPivot oraz PowerQuery – także o nowe możliwości analizy i wizualizacji danych.
Trzy wersje Office 365 i konfiguracja “rodzinna”
Office 365 to zestaw aplikacji do pracy biurowej, który Microsoft oferuje w modelu subskrypcyjnym. Od 3 października jest on dostępny w 3 wariantach: Office 365 Personal, Office 365 Home oraz – co jest nowością – Office 365 Business Premium. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj zmiana, do której doszło w Office 365 Home. Teraz z licencji na ten produkt może korzystać nawet do 6 osób jednocześnie, na 5 urządzeniach. W poprzedniej odsłonie licencja w wersji dla użytkowników domowych uprawniała do jednoczesnego korzystania z usługi przez 5 użytkowników. Nowością jest także – w zakładce „Rodzinne” – skonfigurowana funkcja umożliwiająca spersonalizowanie w niej członków rodziny korzystających z urządzeń na Windows 10. Dzięki temu subskrypcja nowego Office 365 automatycznie przypisze się do ich kont.
Office 365 w nowej odsłonie oferuje klientom, którzy zdecydują się na wybór wersji Home lub Personal szczególne nowości w obrębie aplikacji Outlook. Ta aplikacja do obsługi poczty e-mail zostanie wyposażona w specjalny filtr spamu, który nie dość, że uchroni użytkownika od niechcianych wiadomości automatycznie je usuwając, to w dodatku nie przepuści żadnych niepożądanych reklam. Kolejnym atutem nowego Outlooka jest jego pojemność: to ponad 50 GB miejsca na nasze wiadomości.
Nowy pakiet Microsoft – Office 365 Business Premium
Office 365 Business Premium już w nazwie nawiązuje do firm i zawiera wiele narzędzi oraz usług, które w szczególny sposób adresują potrzeby biznesu. Office 365 Business Premium skierowany jest do tych, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą lub małą i średnią firmę. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce przekracza już 2 miliony podmiotów. “Office 365 Business Premium oferuje szereg funkcjonalności, które sprawią, że niewielkie firmy, takie jak np. zakłady fryzjerskie, firmy usługowe, małe sklepy, będą mogły korzystać z narzędzi, do których dostęp mają największe koncerny i firmy znajdujące się w światowym rankingu Fortune 500” – zapewniają przedstawiciele Microsoft. Są to takie narzędzia, jak Exchange, Skype dla Firm i OneDrive dla Firm. “Ten ostatni zapewniający zgodność z RODO, a w razie ewentualnego ataku hackerskiego zapewniający pełne bezpieczeństwo danych przejawiający się m. in. w tym, że odpowiedzialność za to co stanie się z informacjami przejmuje Microsoft, a nie poszczególna firma” – dodają.
Dodatkowo w pakiecie są także: SharePoint, Teams, Outlook Customer Manager (CRM) czy – co jest nowością – Bookings. Jest to aplikacja ułatwiająca planowanie wizyt i zarządzanie nimi. Jednocześnie może być samodzielną stroną np. zakładu fryzjerskiego, za pomocą której klienci będą mogli zapisywać się na wizyty. OneDrive dla Firm oferuje wirtualny dysk o pojemności 1 TB, w którym można gromadzić i bezpiecznie przechowywać wszystkie firmowe dokumenty oraz umowy. Z kolei SharePoint usystematyzuje wykresy, tabele i zestawienia oraz pomoże zebrać pracę kilku osób w jednym miejscu. Natomiast Teams to narzędzie do pracy w zespole, śledzenie i wprowadzanie zmian online, chat, a także kalendarz spotkań.
Użytkownicy Office 365 Business Premium otrzymują ponadto bezpłatnie na jeden rok domenę z rozszerzeniem “.com”, a wraz z nią hosting.