CIOPolecane tematy
Maciej Buba zwycięzcą 2017 European Chief Information Officer of the Year!
Dziś CIONET International ogłosił zwycięzców nagrody 2017 European Chief Information Officer (CIO) of the Year. Z duma informujemy, że wśród nich jest członek społeczności CIONET Polska, Maciej Buba, e-commerce IT Manager w AmRest Polska.
Nagrody przyznawane są w uznaniu sukcesu CIO, którzy zwiększyli konkurencyjność swojej organizacji dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) aby stworzyć znaczącą wartość biznesową.
Po raz 8. z rzędu komisja ekspertów CIONET wyłoniła trzech zwycięzców spośród 21 finalistów z 8 krajów europejskich. Sędziowie zdecydowali o 4 wyróżnieniach w następujących kategoriach, związanych z zakresem odpowiedzialności uczestników: sektor publiczny, organizacje IT średniej wielkości (poniżej 150 osób) i duże organizacje (powyżej 150 osób).
Tegoroczne nagrody otrzymali następujący CIO:
- · Sektor publiczny, ex aequo:
Markus Richter, CIO Federalnego Biura ds. Migracji i Uchodźców, Niemcy;
Sarah Flannigan, dawniej CIO National Trust, obecnie CIO w EDF Energy, Wielka Brytania
- · Organizacje średniej wielkości:
Maciej Buba, e-commerce IT Manager, AmRest, Polska;
- · Duże organizacje:
Ron Van Kemenade, CIO, ING, Holandia
Jedyny Polak w tej grupie, Maciej Buba od 10 lat prowadzi projekty wdrożeń i utrzymania w obszarze sprzedaży w branży detalicznej i HoReCa. Obecnie odpowiada za dział e-commerce, architekturę i integrację w KFC, Pizza Hut oraz Starbucks w AmRest. Jest doświadczonym PM (Prince 2, Agile), był zaangażowany w największe projekty łączące technologię z biznesem. W swojej pracy koncentruje się na precyzyjnej identyfikacji potrzeb biznesowych, selekcji, implementacji i integracji rozwiązań, które wpływają na podniesienie wyników firmy.
Do jego najważniejszych osiągnięć należą: stworzenie platformy zwiększającej zaangażowanie klientów, która podniosła wydajność dostaw do domu marek KFC i Pizza Hut w Polsce; przebudowa systemu informacji geograficznej połączonej z systemem punktów sprzedaży; zintegrowanie systemu komunikacji z klientami korzystającymi ze smartfonów do zamawiania przez internet (aplikacja mobilna, powiadomienia SMS o statusie zamówienia); nadzorowanie i wsparcie startu programu lojalnościowego My Starbucks rewards w Polsce i Czechach. Stworzenie platformy cyfrowej (middleware i aplikacje mobilne); sukces we wprowadzeniu rozwiązań e-commerce dla KFC w Czechach i Pizza Hut na Węgrzech.
Jedna z jego rad dla CIO: “zmień programy lojalnościowe w rozwiązanie win-win dla klientów i pracowników. Zespół musi zrozumieć sens programu lojalnościowego, żeby móc przekazać jego ideę klientom”.
Kryteria oceny stosowane przez jury to m.in. dobre dopasowanie strategii IT do potrzeb biznesowych, sukces w zarządzaniu zespołem ICT i innymi zespołami, zorientowanie na spełnianie wymogów biznesowych i skuteczne zarządzanie priorytetami biznesowymi. Zwycięzcy zostali wyróżnieni na podstawie osiągnięć własnych i swoich zespołów.
“To zaskakujące, jak ogromny wpływ na biznes mają wyróżnieni CIO” – powiedział Frederic De Meyer, Dyrektor Programowy w CIONET International. „Niemal wszyscy tegoroczni kandydaci przedstawili koncepcję ścisłej współpracy swoich zespołów ICT z przedstawicielami biznesu, często na bardzo innowacyjnych zasadach” – dodał.
Według członka jury, Nilsa Fonstada, Research Scientist w MIT Center for Information System Research, “tegoroczni finaliści pokazują, że w firmach osiągających największe sukcesy, CIO dzielą odpowiedzialność cyfrowego przywództwa z innymi CxO, ściśle współpracując przy budowaniu cyfrowych kompetencji niezbędnych do bycia innowacyjnym i konkurencyjnym”.
CIONET jest największą społecznością menedżerów IT w Europie. Łączy ponad 6500 CIO, CTO i dyrektorów IT reprezentujących różne sektory, kultury, posiadających różnorodne zaplecze akademickie, pochodzących z różnych generacji. Członkowie CIONET to imponująca grupa ekspertów zarządzania IT. Misją CIONET jest promowanie i rozwijanie wiedzy i umiejętności poprzez dostarczanie menedżerom IT zasobów, których potrzebują do pełnej realizacji swojego potencjału.
CIONET rozwija, zarządza i moderuje zintegrowaną paletę narzędzi i usług, od platformy internetowej CIONET, pierwszej na świecie sieci społecznościowej dla CIO, po szeroką gamę działań wpisujących się w tradycyjny networking – spotkań, konferencji, warsztatów, programów edukacyjnych dla kadry menedżerskiej. Wszystkie opcje są dostosowane do potrzeb top menedżerów. CIONET to również ekskluzywny dostęp do najnowszych badań poprzez regularne publikacje online i offline i liczne partnerstwa, wnoszące wartość dodaną dzięki współpracy z kluczowymi graczami w świecie akademickim i korporacyjnym.
W obliczu szybko zmieniającej się dziś roli menedżera IT, CIONET nie tylko pomaga swoim członkom nadążać za tempem zmian, ale także pozwala im na aktywny udział w kształtowaniu przyszłości w ich dziedzinie, zawsze stawiając wyzwanie: “What’s next”.
Więcej informacji na temat CIONET: www.cionet.com lub blog.cionet.com.