Zmiany kadrowe

Marek Lenz nowym CTO w Publicis Groupe

W tej roli odpowiadał będzie za rozwój wewnętrznych systemów i narzędzi służących automatyzacji i optymalizacji pracy, a także tworzenie oraz udoskonalanie usług i produktów technologicznych oferowanych Klientom Grupy.

Marek Lenz nowym CTO w Publicis Groupe

Marek Lenz, jako CTO Publicis Groupe, będzie zarządzał kilkudziesięcioosobowym zespołem ekspertów zajmujących się rozwojem wewnętrznej infrastruktury technologicznej Grupy, obejmującej m.in. systemy mediowe i finansowe oraz doskonaleniem narzędzi i usług wspierających transformację technologiczną i digitalową klientów, w tym wszystkich produktów z obszaru Business Intelligence, służących do gromadzenia, analizy i prezentacji danych.

Chcemy być niekwestionowanym liderem rewolucji technologicznej w branży marketingowej. Przyspieszamy więc zdecydowanie proces rozwoju inteligentych systemów do optymalizacji i automatyzacji pracy, podnoszących efektywność działania naszej organizacji. Równocześnie inwestujemy w doskonalenie i rozbudowę portfolio usług oraz produktów technologicznych, które wspierają klientów w transformacji ich biznesu” – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich.

Marek Lenz, który będzie przewodził tej zmianie, ma ponad 25 – letnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach IT w bankowości, ubezpieczeniach i telekomunikacji, czyli sektorach zbudowanych na zaawansowanych systemach technologicznych. Jestem pewien, że jego wiedza zdobyta w tak progresywnych branżach, w połączeniu z naszą ekspertyzą i znajomością wyzwań biznesowych Klientów, gwarantują sukces transformacji technologicznej, którą realizujemy” – dodaje.

Marek Lenz będzie raportował bezpośrednio do Piotra Piętki i ściśle współpracował z szefami wszystkich Agencji oraz obszarów kompetencyjnych grupy, a także ekspertami zajmującymi się sztuczną inteligencją i narzędziami marketingowymi w całej organizacji.

Innowacyjne technologie inspirują i zmieniają branżę marketingową od lat, ale obecne tempo adaptacji nowych technologii w tym sektorze jest naprawdę imponujące i cieszę się, że dołączam do grupy, która ma nie tylko wielkie ambicje w tym obszarze, ale także, jak na lidera przystało, konkretne plany przełomowych wdrożeń, czego najlepszym przykładem jest autorskie rozwiązanie z obszaru generatywnej sztucznej inteligencji – CoreAI” – mówi Marek Lenz.

Budowanie strategii technologiczej w komunikacji marketingowej i sprzedaży jest dla mnie fascynującym, nowym wyzwaniem. Już wkrótce nasze kolejne rozwiązania i narzędzia z kategorii AdTech, MarTech, czy Business Intelligence trafią do klientów, a dzięki udoskonalaniu wewnętrznej infrastruktury IT będziemy działać jeszcze efektywniej biznesowo” – dodaje.

Marek Lenz posiada ponad 25 – letnie doświadczenie w obszarze IT, które budował na stanowiskach kierowniczych w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i telekomunikacyjnym. Ostatnio na stanowisku Chief Information Officera w Allianz Polska.

W latach 2018-2021 pracował w banku Pekao S.A. gdzie pełnił nadzór nad Centrum IT. Z kolei w latach 2014-2018 zarządzał Departamentem Infrastruktury IT w mBanku, a w latach 2011-2014 pełnił funkcję CIO w AXA Polska. Posiada również wieloletnie doświadczenie w wiodących firmach konsultingowych i telekomunikacyjnych, takich jak : Accenture, Ericsson czy Nokia oraz szerokie doświadczenie międzynarodowe zdobyte na projektach wdrażanych w Chinach, RPA, Belgii, Brazylii i Włoszech.

Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej oraz studiów MBA realizowanych przez Uniwersytet of Quebec w Montrealu oraz Szkołę Główną Handlową.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *