Zmiany kadrowe
Michał Pieprzny nowym szefem SAS Institute Polska
W roli Country Leadera SAS Institute w Polsce będzie odpowiedzialny za rozwój strategii firmy, sprzedaż oprogramowania i usług oraz wsparcie klientów we wszystkich obszarach współpracy.
Michał Pieprzny jako nowy szef polskiego oddziału SAS Institute będzie aktywnie uczestniczył we wspieraniu rozwoju firmy i wzmacnianiu jej pozycji jako wiodącego partnera biznesowego dla przedsiębiorstw i instytucji w obszarze analityki, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. “SAS jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku analityki i AI. Jestem dumny, że będę mógł przyczynić się do dalszego rozwoju firmy. Razem z zespołem będziemy wspierali klientów w wykorzystywaniu potencjału biznesowego oraz wdrażaniu skutecznych innowacji i strategii konkurowania w oparciu o zaawansowaną analitykę” – mówi Michał Pieprzny, Country Leader w SAS Polska. “Platforma analityczna SAS Viya, dostępna w modelu cloud, jest technologią, która w połączeniu z kompetencjami i doświadczeniem branżowym zespołu SAS gwarantuje wymierną wartość biznesową z wdrożeń oraz szybki zwrot z inwestycji” – dodaje. W Polsce z rozwiązań firmy SAS korzysta niemal 200 firm oraz instytucji z branż, takich jak: bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, handel, farmacja, ochrona zdrowia, nauka i administracja publiczna.
Michał Pieprzny posiada szerokie kompetencje w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii do wsparcia rozwoju przedsiębiorstw i transformacji procesów biznesowych. Od niemal 15 lat wspiera organizacje z Europy Środkowo-Wschodniej w obszarach, takich jak: planowanie strategiczne, stymulacja wzrostu sprzedaży, rozwój sieci partnerów, optymalizacja kosztów, czy poprawa efektywności organizacyjnej.
Przed objęciem stanowiska szefa polskiego oddziału SAS Institute Michał Pieprzny pełnił rolę partnera Deloitte Central Europe w dziale Strategy, Analytics and M&A. Kierował zespołem wspierającym klientów w definiowaniu oraz wdrażaniu transformacji modeli biznesowych. Był też odpowiedzialny za ofertę wartości Deloitte dla branży detalicznej w Europie Środkowej, a także dla polskiego sektora dóbr konsumenckich.
W latach 2011 – 2018 był związany z operatorem programu Payback – firmą Loyalty Partner Polska. Michał Pieprzny odpowiadał tam m.in. za zarządzanie rozwojem sieci partnerskiej, a od 2014 roku pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego. Wcześniej odpowiadał m.in. za rozwój strategii biznesowej Avon Cosmetics w Europie Środkowo-Wschodniej. W latach 2006 – 2009 Michał Pieprzny pracował w polskim biurze McKinsey&Company.
Michał Pieprzny jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, ukończył tam także studia doktoranckie na kierunku ekonomia i zarządzanie. Jest także absolwentem programu Leading Business into Future w London Business School.