CDOInfrastrukturaPREZENTACJA PARTNERA

Na co zwrócić uwagę w procesie migracji do chmury?

Komentarz Eksperta

Adaptacja chmury przebiega w Polsce dość wolno, w porównaniu z krajami UE. Według danych Eurostatu, w 2020 roku 24% firm w Polsce korzystało z usług w chmurze. Wciąż daleko nam do 36-proc. średniej unijnej. Z kolei z badania PMR z 2020 roku – przeprowadzonego wśród dużych przedsiębiorstw – dowiadujemy się, że 96% respondentów obawia się o bezpieczeństwo danych w chmurze, 62% o koszty całkowite nowego rozwiązania, a 45% niepokoją kwestie wydajności i integracji z własnymi zasobami IT.

Na co zwrócić uwagę w procesie migracji do chmury?

Szerokie portfolio rozwiązań pozwala nam dostarczać wirtualne zasoby mocy obliczeniowej, z których część można przypisać do konkretnych dedykowanych serwerów (model Private Cloud), a część może korzystać ze współdzielonej infrastruktury. Połączenie zasobów Private Cloud klienta i Wirtualnego Centrum Danych umożliwia korzystanie z infrastruktury w modelu chmury hybrydowej. Oferowana jest także funkcjonalność Kubernetes (K8S), służąca do zarządzania i skalowania kontenerami tworzonymi na bazie zasobów vDC.

Bez wątpienia migracja do chmury wymaga przekonania, że przechowywane dane będą bezpieczne. Sprawę bezpieczeństwa należy rozpatrywać na kilku poziomach. Najbardziej elementarną warstwą jest obiekt data center, w którym mieści się infrastruktura IT. Właściwie przygotowany, powinien zapewniać redundancję, ciągłość działania oraz bezpieczeństwo fizyczne i optymalne warunki środowiskowe dla sprzętu. Te wymagania spełniają centra danych T-Mobile Polska. Mamy 5 komercyjnych ośrodków dla usług kolokacji, hostingu i cloud computingu, w których bezpieczeństwo przetwarzania danych potwierdza certyfikat ISO/IEC 27001:2013.

Posiadanie wielu ośrodków pozwala nam świadczyć usługi w modelu podstawowe – zapasowe centrum danych. W razie awarii w jednej lokalizacji serwery i działające na nich aplikacje mogą uruchomić się automatycznie z lokalizacji zapasowej. Naszą przewagą w kontekście posiadanej infrastruktury jest także zapewnienie wysokiej jakości, szerokopasmowej transmisji danych oraz usług cyberbezpieczeństwa. Przyczyniają się do tego łącza punkt – punkt, gwarancja pasma w internecie oraz dostęp poprzez usługi VPN, a dodatkowo również ochrona przed atakami DDoS, zabezpieczenie przez firewall lub szyfrowanie komunikacji za pośrednictwem VPN.

Całodobowy monitoring bezpieczeństwa w Data Center T-Mobile świadczony jest przez Security Operations Center. Pozwala on chronić firmy przed atakami z zewnątrz, w tym m.in. przed ransomware. W ramach usług podnoszących poziom bezpieczeństwa ważna jest też możliwość regularnego tworzenia kopii zapasowych oraz odtwarzania z nich danych.

Dobrze zabezpieczone środowisko umożliwia nam dostarczanie usług w modelu chmury prywatnej lub hybrydowej. Istotną rolę odgrywają niezawodne łącza telekomunikacyjne. Właściwie skonfigurowany SD-WAN optymalizuje ruch od użytkownika końcowego do chmury, co skraca czas potrzebny na komunikację i poprawia jakość rozwiązania.

Oferujemy również wsparcie techniczne ze strony ekspertów IT, posiadających bogate, udokumentowane doświadczenie w obszarze chmury. Wsparcie ze strony profesjonalistów IT – świadczone wspólnie z T-Systems – zapewnia pełną obsługę informatyczną i telekomunikacyjną przedsiębiorstwa.

Szerokie portfolio rozwiązań pozwala nam dostarczać wirtualne zasoby mocy obliczeniowej, z których część można przypisać do konkretnych dedykowanych serwerów (model Private Cloud), a część może korzystać ze współdzielonej infrastruktury. Połączenie zasobów Private Cloud klienta i Wirtualnego Centrum Danych umożliwia korzystanie z infrastruktury w modelu chmury hybrydowej. Oferowana jest także funkcjonalność Kubernetes (K8S), służąca do zarządzania i skalowania kontenerami tworzonymi na bazie zasobów vDC. Kubernetes jest doskonałym rozwiązaniem dla firm tworzących oprogramowanie. Sprawdzi się też w przypadku e-commerce i wszystkich systemów IT, które wymagają zasobów zmiennych w czasie.

Zdajemy sobie sprawę jak ważna dla klientów jest przewidywalność kosztów. T-Mobile pozwala w pełni określić koszty kontraktu z uwzględnieniem takich czynników, jak wydatki na łącze, obejmujące m.in. dedykowane pasmo do sieci internet, a także nakłady na storage oraz zasoby obliczeniowe. Opłaty abonamentowe w T-Mobile są dla klientów z góry znane, a wszystkie składniki są przejrzyste i łatwo przewidywalne.

Anna Wrońska, Data Center & Cloud Product Owner, T-Mobile Polska

Artykuł ukazał się na łamach Raportu ITwiz BEST100 edycja 2021. Zamów poniżej:

Raport ITwiz BEST100 edycja 2021

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *