Sztuczna inteligencjaBiznesRynek
Na targach MWC 2024 Lenovo zaprezentowało rozwiązania AI nowej generacji dla branży telekomunikacyjnej
Mają one pomóc operatorom wyjść poza data center i wykorzystać ogromne ilości danych na brzegu sieci na potrzeby transformacyjnych aplikacji AI, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Innowacje te są częścią portfolio hybrydowych rozwiązań AI typu pocket-to-cloud, zaprojektowanych w celu uproszczenia ścieżki do inteligentnej transformacji dla wszystkich branż, poinformowali przedstawiciele Lenovo.
Najważniejsze rozwiązania Lenovo Integrated Edge AI Solutions for Telco, zaprezentowane wraz z ekosystemem partnerów na targach w MWC w Barcelonie to:
- Nowa, wielochmurowa architektura przetwarzania brzegowego stworzona we współpracy z firmą Telefonica. Zajmuje się ona aplikacjami o znaczeniu krytycznym dla inteligentnych miast, wykorzystujących sztuczną inteligencję m.in. przy użyciu analizy wideo i wizji komputerowej do identyfikacji dymu oraz ognia, wspierania bezpieczeństwa publicznego i poprawy czasu reakcji w sytuacjach awaryjnych. Wykorzystując własną chmurę Telco Cloud z gamą serwerów Lenovo ThinkEdge i technologią Motorola push-to-talk, firma Telefonica demonstruje możliwości wykorzystania wielu chmur na brzegu sieci, sztucznej inteligencji i wizji komputerowej w celu ostrzegania funkcjonariuszy bezpieczeństwa publicznego o niebezpieczeństwie. Rozwiązanie to orkiestruje cały ekosystem od brzegu sieci do chmury, płynnie łącząc infrastrukturę, łączność oraz aplikacje, aby niezawodnie wspierać bezpieczeństwo publiczne i usprawniać reagowanie kryzysowe dzięki AI w czasie rzeczywistym.
- Partnerstwo w zakresie innowacji dla usług telekomunikacyjnych i chmurowych, które wspiera Grupę Orange w zapewnianiu wysokiej wydajności, dostępności i efektywność energetycznej klientom telekomunikacyjnym na całym świecie. Obie firmy przedłużyły partnerstwo na kolejne trzy lata i uruchomiły wspólne centrum walidacji projektów Sylva, zajmujące się przypadkami użycia telekomunikacyjnego i brzegowego. Program ten obejmie obszary krytyczne dla przyszłej infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym wspieranie wydajności operacyjnej, nowy otwarty dostęp radiowy i automatyzację.
- Wdrożenie i orkiestracja dla Open RAN z Lenovo ThinkEdge SE455 V3 oznacza dostarczanie opartego na chmurze, definiowanego programowo podejścia sieciowego, które przyspiesza nowoczesną telekomunikację i przyczyni się do skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych funkcji w sieciach telekomunikacyjnych. Ponieważ branża inwestuje w Open RAN w celu obniżenia kosztów i poprawy innowacyjności, jak zapewniają przedstawiciele producenta, serwer Lenovo ThinkEdge SE455 V3 wykazuje niższy całkowity koszt posiadania na brzegu sieci, osiągając przełomowe wyniki w zakresie efektywności energetycznej przy dwukrotnie większej liczbie orkiestrowanych obciążeń na gniazdo i ponad 50% redukcji całkowitego zużycia energii ORAN (w oparciu o testy przeprowadzone przez strony trzecie).
- Rozwiązania infrastrukturalne wspierające usługi chmurowe. W oparciu o rygorystyczne testy przeprowadzone przez Orange Business, okazało się, że rozwiązania infrastrukturalne Lenovo zmniejszają zużycie energii we wdrożeniach usług w chmurze dla Orange Business o 25%.
- Transformacja dla telefonii głosowej opartej na chmurze dla projektu IMS nowej generacji firmy Deutsche Telekom, przy wykorzystaniu Lenovo i ekosystemu partnerów branżowych. Dzięki chmurze i automatyzacji, nowe funkcje w sieci głosowej mogą być wprowadzane za pomocą jednego kliknięcia.
- Platforma Intel Edge z Lenovo ThinkEdge, która umożliwia przedsiębiorstwom opracowywanie, wdrażanie, uruchamianie i zarządzanie aplikacjami brzegowymi na dużą skalę z prostotą podobną do chmury. Wykorzystując Lenovo ThinkEdge SE350 V2, SE360 V2 i SE450, rozwiązanie to pomaga usunąć kluczowe bariery w szerokim wdrażaniu AI i wykorzystuje wiedzę Intela z ponad 90 000 wdrożeń brzegowych, aby pomóc firmom w tworzeniu i skalowaniu obciążeń AI specyficznych dla branży. Platforma Intel Edge zapewnia wbudowane optymalizacje ułatwiające szkolenie modeli AI i szybkie wnioskowanie w celu rozpowszechniania nowych obciążeń AI w dowolnej branży. Z kolei wykorzystując oprogramowanie Lenovo Open Cloud Automation (LOC-A), deweloperzy mogą wdrażać aplikacje AI na całym świecie na brzegu sieci w ciągu kilku minut za pomocą jednego dotknięcia z jednego urządzenia, takiego jak komputer, smartfon lub tablet.
- Rozwiązanie Telco Cloud and Orchestration Solution z Lenovo i Rakuten, które współpracuje z platformą Rakuten Cloud Native Platform, aby pomóc w szybkiej orkiestracji i wdrażaniu aplikacji na brzegu sieci, zmniejszając koszty operacyjne oraz złożoność, a jednocześnie przyspieszając czas dostarczania, zapewniając niższy całkowity koszt posiadania. Rozwiązanie to zapewnia większą moc do bezpiecznej automatyzacji dużych stanowych obciążeń brzegowych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, takich jak wizja komputerowa, głosowa sztuczna inteligencja oraz generatywna sztuczna inteligencja.