BiznesAnalitykaPolecane tematy
Nowa usługa IBM połączy e-mail, analitykę i media społecznościowe
IBM Verse to nazwa nowego rozwiązania, które – zdaniem przedstawicieli koncernu IBM – odmieni charakter pracy z pocztą elektroniczną. Punktem wyjścia do takiego stwierdzenia ma być innowacyjny interfejs i zastosowanie mechanizmów analitycznych jako rozszerzenia powszechnych dziś kanałów komunikacji biznesowej.
Nowa usługa ma być owocem prac badawczo-rozwojowych w zakresie technologii chmurowych, analityki biznesowej, mechanizmów społecznościowych oraz bezpieczeństwa. Integrując kanały takie jak: poczta elektroniczna, komunikatory, media społecznościowe, czy komunikacja wideo, IBM Verse ma tworzyć jedno, spójne środowisko współpracy dla użytkowników biznesowych. Oprogramowanie zostało również wyposażone w rozbudowane funkcje wyszukiwania treści i – co ważne – kontaktów. Kontekstowo prezentowane są też informacje na temat powiązanych projektów oraz zespołów.
Skrzynka odbiorcza ma być bardziej przejrzysta, a poszukiwane informacje – łatwiej dostępne, co skutkować ma zwiększeniem efektywności pracy z pocztą e-mail.
Wykorzystanie silnika analitycznego ma zaś pozwalać na uporządkowanie wiadomości przychodzących w sposób dostosowany do m.in. charakteru wykonywanych zadań. Dzięki temu skrzynka odbiorcza ma być bardziej przejrzysta, a poszukiwane informacje – łatwiej dostępne, co skutkować ma zwiększeniem efektywności pracy z pocztą e-mail. Nowe rozwiązanie wyposażono m.in. w funkcję wirtualnego asystenta, który automatycznie porządkuje wiadomości oraz zadania pod kątem ich ważności oraz terminu wykonania. “Program uczy się preferencji użytkownika i jego priorytetów, aby ułatwić mu poruszanie się po skrzynce odbiorczej” – czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Wedle zapowiedzi mechanizmy analityczne zostały także zaprzęgnięte do obsługi funkcji planowania pracy – indywidualnej i zespołowej, a także oceny indywidualnego stylu działania i rodzajów interakcji między współpracownikami. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że w finalnej wersji opcjonalnie dostępna będzie możliwość wykorzystania – najprawdopodobniej przy użyciu języka naturalnego – analityki opartej na superkomputerach IBM Watson. Niewykluczone są też funkcje analizy predykcyjnej pozwalające użytkownikom optymalnie wykorzystać dostępny czas.
Oprogramowanie IBM Verse będzie dostępne w modelu chmurowym, w oparciu o platformę SoftLayer. Zapowiadane są także natywne aplikacje mobilne dla urządzeń opartych na systemach iOS oraz Android. Usługa ma być dostępna powszechnie w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Warto zauważyć, że w październiku własne rozwiązanie ułatwiające obsługę poczty elektronicznej udostępnił koncern Google. Z oficjalnych informacji wynika, że funkcjonalność usługi Google Inbox ułatwia dostęp do najważniejszych wiadomości oraz treści. W przejrzysty sposób prezentuje również powiązane informacje. Jedną z istotnych różnic między usługą Google Inbox, a IBM Verse ma być – obok stopnia wykorzystania analityki biznesowej – fakt, że Google wykorzystuje informacje na temat użytkowników poszczególnych usług internetowych na potrzeby własnych działań reklamowych. Najpewniej nie inaczej jest w przypadku Google Inbox. Rozwiązanie IBM Verse ma natomiast gwarantować wysoki poziom bezpieczeństwa i poufności danych.