Rozwiązanie wykrywa i analizuje błędy oraz zakłócenia w działaniu oprogramowania i sprzętu jeszcze zanim wpłyną one na pracę użytkowników. Tym samym, baramundi Argus Experience wspiera działania zmierzające do maksymalizacji doświadczeń użytkowników korzystających z różnego rodzaju sprzętu i ułatwia również pracę administratorów. Wykorzystujące model chmurowy narzędzie jest dostępne w ramach platformy baramundi Management Suite.
Z oficjalnych informacji wynika, że funkcjonalność baramundi Argus Experience umożliwia m.in. rejestrowanie i analizowanie stabilności oraz wydajności systemów komputerowych, a także opinii ich użytkowników. Korelacja takich danych pozwala m.in. ocenić wpływ poszczególnych incydentów i awarii na doświadczenia użytkowników po to, aby w bardziej skutecznie zapobiegać szczególnie tym problemom, które są najbardziej negatywnie oceniane przez użytkowników urządzeń końcowych.
Jednocześnie, moduł Argus Experience pomaga w wykrywaniu problemów ze sprzętem lub oprogramowaniem na wczesnym etapie, co pozwala zainicjować działania naprawcze zanim ewentualne awarie w istotnym stopniu wpłyną na pracę użytkowników. Efektem jest możliwość ograniczenia ewentualnych kosztów awarii technicznych oraz ryzyka niezadowolenia użytkowników.
Ciągłe, prooaktywne zarządzanie doświadczeniami użytkowników zapewnia zaś dodatkowy wymiar oceny stabilności oraz wydajności urządzeń końcowych, co zmniejsza ryzyko wystąpienia sytuacji wymagających szybkiej interwencji. W rezultacie, administratorzy mogą rozwiązywać problemy w sposób planowy i bardziej efektywny z perspektywy użytkowników końcowych, których praca jest rzadziej przerywana.