Zmiany kadrowe

Paweł Jakubik przechodzi z Microsoft do EY

Po 15 latach żegna się z gigantem z Redmond. Od kwietnia 2024 roku poważnie wzmocni zasoby technologiczne i konsultingowe EY na polskim rynku oraz w regionie Europy Środkowo Wschodniej. 

Paweł Jakubik przechodzi z Microsoft do EY

Microsoft traci tym samym jednego z najmocniejszych rynkowo ekspertów od cloud computing. W EY Paweł Jakubik obejmie stanowisko Technology Sales Leader.  Będzie tam odpowiedzialny za sprzedaż nowych projektów i business development.

Poprzednio (od stycznia 2018 roku) Paweł pełnił w Microsoft funkcję Dyrektora ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze oraz członka zarządu w polskim oddziale Microsoft. W tej roli, przez ostatnie 6 lat budował Polską Dolinę Cyfrową. Istotnym jej elementem było otwarcie – w 2023 roku – regionu Microsoft Azure Poland Central.

Polska Dolina Cyfrowa to kompleksowy, wieloletni, wart 1 mld USD program zmierzający do podnoszenia kompetencji cyfrowych na polskim rynku pracy. Program Microsoft obejmował szkolenia, warsztaty, hackatony i programy e-learningowe z zakresu przetwarzania w chmurze, wykorzystania technologii sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, zaawansowanej analityki danych oraz Internetu rzeczy.

W latach 2020-2023 Microsoft przeszkolił ponad 430 tys. osób w Polsce.

Przed rokiem 2018, Paweł przez 4 lata prowadził Dział Usług i Konsultingu w Microsoft. Wspólnie z zespołem odpowiadał za doradztwo, wdrożenia i utrzymanie usług u największych klientów w sektorach: publicznym, bankowości i ubezpieczeń, energetycznym i przemysłowym oraz branżach takich, jak retail, dystrybucja i produkcja.

Przez pierwsze 13 lat kariery organizował i prowadził sieci sprzedaży, działy szkoleń i marketingu w sektorze finansowym. W Gerling Polska Życie był dyrektorem sprzedaży. W Zurich TUnŻ odpowiadał za segment klienta korporacyjnego. Pełnił też funkcje członka zarządu Inter Polska odpowiedzialnego za sprzedaż, marketing i szkolenia.

Po przejściu do branży IT – w latach 2005-2009 – kierował działem sprzedaży i marketingu w Software AG. Podczas fuzji z webMethods odpowiadał za obszar procesów biznesowych i middleware.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *