BiznesPolecane tematy

Poznaj finalistki tegorocznej edycji konkursu Bizneswoman Roku

Zakończył się I etap konkursu Bizneswoman Roku. Do drugiego etapu przeszły 24 finalistki. O tym, kto zdobędzie tytuł Bizneswoman Roku w poszczególnych kategoriach dowiemy się 25 lutego 2016 roku.

Poznaj finalistki tegorocznej edycji konkursu Bizneswoman RokuGala finałowa poprzedniej edycji konkursu Bizneswoman Roku

Podobnie jak w poprzedniej edycji konkursu, nagrody będą przyznawane w czterech kategoriach: Debiut Roku, Moja Firma, Korporacja i Działalność na Rzecz Kobiet. Jedna z finalistek otrzyma także nagrodę publiczności. Zachęcamy do oddawania głosów za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie: www.forbes.pl/bizneswomanroku. Głosowanie potrwa do 24 lutego 2016.

Konkurs Bizneswoman Roku jest organizowany przez organizację Sukces Pisany Szminką od 6 lat. Konkurs Bizneswoman Roku to pierwszy ogólnopolski i jedyny stricte biznesowy konkurs dla przedsiębiorczych kobiet, w którym honorowane i doceniane są kobiety realizujące ambitne projekty zawodowe. Wyróżnienie, poza prestiżem i satysfakcją, jest także okazją do nagłośnienia ich sukcesów. Organizatorzy konkursu podkreślają, że w tym roku, ze względu na bardzo wysoki poziom nadesłanych zgłoszeń, do grona finalistek zdecydowano się wytypować aż 7 pań zarówno w kategorii Korporacja jak i Moja Firma. Dodatkowo uczestniczki konkursu mają szansę otrzymać – ufundowaną przez firmę GTECH – nagrodę specjalną za dokonania w świecie nowych technologii. Konkurs składa się z dwóch etapów. Wstępnej selekcji dokonuje partner strategiczny konkursu, a zarazem audytor – firma PwC. Wyboru laureatek w czterech głównych kategoriach dokonuje jury. W jego skład wchodzą przedstawiciele świata biznesu oraz reprezentanci największych firm w Polsce. Jury przewodniczy dr Irena Eris.

W gronie finalistek 6. edycji konkursu Bizneswoman Roku znalazły się:
KATEGORIA: DEBIUT ROKU
1. Justyna Duszyńska i Maryna Tomaszewska – Fashion Post – twórczynie portalu modowego promującego także młodych projektantów i kreatywne inicjatywy. Przemyślana i konsekwentnie wdrażana strategia marketingowa oraz współpraca z wyspecjalizowanymi dziennikarzami spowodowały, że Fashion Post uchodzi za jeden z najbardziej merytorycznych portali modowych w Polsce.
2. Karina Friedel – Karina Products Processing – kobieta świetnie odnajdująca się w męskiej branży. Stworzyła firmę produkującą podzespoły z tworzyw sztucznych, które stanowią jedno z ogniw w procesie budowy innowacyjnych maszyn z branży energii odnawialnej, elektronicznej, czy ochrony środowiska.
3. Olga Malinkiewicz – Saule Technologies – liderka jednego z najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć w zakresie energetyki w Polsce i na świecie. Młoda naukowczyni, która wpadła na pomysł, jak uprościć proces produkcji ogniw perowskitowych.
4. Zuzanna Sielicka-Kalczyńska i Julia Sielicka-Jastrzębska – Whisbear – założycielki innowacyjnego start-upu i twórczynie Szumiącego Misia Whisbear – zabawki wspierającej młodych rodziców, której szum uspokaja noworodki i starsze dzieci m.in. podczas kolek. Po roku działalności siostry Sielickie mogą pochwalić się rosnącą sprzedażą w Polsce i zagranicą, szeroką rzeszą fanów oraz nagrodami konsumentów.
5. Agnieszka Zembrzycka – Booksy International – współzałożycielka globalnej firmy zajmującej się rezerwowaniem wizyt w branży usługowej. Istnieje na rynku zaledwie od półtora roku, a działa już na terenie Polski, USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, na Filipinach i w Indiach.

KATEGORIA: MOJA FIRMA
1. Emilia Bańbura – Endurance – współwłaścicielka firmy oferującej systemy dystrybucji naturalnych soków Nektar Natura oraz porcjowanej kawy Lavazza. Obecnie współpracuje z klientami takimi jak: Pijalnie Czekolady WEDEL, Fornetti Polska, Hotele Sofitel, Novotel, Mercure, Diament czy Narvil.
2. Agata Brucko-Stępkowska – Futuro Finance – założycielka firmy doradztwa i pośrednictwa finansowego, która oferuje spersonalizowane produkty finansowe jednocześnie tworząc miejsce pracy z wysokimi standardami zatrudnienia. Pod jej kierownictwem firma kilkuosobowa rozrosła się do 80 osobowego zespołu profesjonalistów.
3. Monika Ferreira – Mała Lingua – założycielka ogólnopolskiej sieci franczyzowej wyspecjalizowanych szkół językowych dla dzieci i młodzieży. Stworzyła autorską metodę nauczania. Nawiązała współpracę z 40 partnerami franczyzowymi działającymi w ponad 150 miejscach w Polsce.
4. Joanna Komorniczak – Marka „My Tummy” – pomysłodawczyni ciążowej marki odzieżowej, która w ciągu 5 lat rozwinęła się na skalę międzynarodową obecną dziś w 30 krajach. Współpracuje ze światowymi graczami takimi jak Amazon i Alibaba.
5. Adriana Piekarska – Exclusive Event – właścicielka firmy organizującej eventy biznesowe i korporacyjne. W roku 2013 podjęła się zorganizowania eventu w najbardziej ekstremalnych warunkach w kraju pod kątem logistycznym, czyli na terenie Polskiej Sahary. Stworzyła także markę Event Intitute zajmującą się kompleksową edukacją branży eventowej.
6. Martyna Wójtowicz – Firma Flash – założycielka sieci placówek opieki nad dziećmi w województwie świętokrzyskim. Umiejętne wykorzystała fundusze UE w celu rozwoju działalności, zwiększania zatrudnienia oraz szkolenia kadr.
7. Monika Żochowska i Ewa Dudzic – Phenicoptere Sp. z o.o. – założycielki start-upu, który po 3 latach działalności stał się globalną firmą kosmetyczną wartą kilkadziesiąt milionów złotych. Stworzyły innowacyjny produkt jakim jest GLOV – akcesorium do demakijażu. Obecnie jest on dostępny na czterech kontynentach.

KATEGORIA: KORPORACJA
1. Anna Flis – BPH S.A. – Dyrektor Zarządzający, Departament Rozwoju Kompetencji Sieci Sprzedaży.
Jest menedżerką i specjalistką m.in. w zakresie strategicznego zarządzania zespołami i zarządzania zmianą. Wprowadziła w życie projekt, którego celem była edukacja pracowników w zakresie obsługi klienta. Dzięki niemu Bank BPH awansował w rankingach Przyjaznych Banków tworzonych przez Newsweek i Forbesa.
2. Agnieszka Kosik – MediaCom Warszawa Sp. z o.o. – CEO
Ma ponad 20-letnie doświadczenie pracy w firmach z branży reklamowej. Pod jej kierunkiem zysk MediaComu wzrósł trzykrotnie i to w okresie, kiedy w Polsce nastąpiło spowolnienie gospodarcze i ograniczanie budżetów reklamowych. MediaCom dołączył do grona największych agencji mediowych, a spółka osiągnęła czołową pozycję w swojej kategorii pod względem efektywności realizowanych działań oraz profesjonalnego podejścia do obsługi klienta.
3. Bożena Leśniewska – Orange Polska SA – Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Komercyjnej Digitalizacji
Jest specjalistką w zakresie m.in. zarządzanie strategiczne, zarządzanie sprzedażą, eCommerce, multichannel, business transformation. Pod jej nadzorem w 2015 roku Orange Polska otworzył 8 nowoczesnych, interaktywnych salonów sprzedaży – Smart Store.
4. Joanna Pawlak – Grupa Wirtualna Polska – Sales Key Clients
Jest managerem i ekspertem w zakresie m.in. rynku mediowego, e-commerce i negocjacji. Dzięki jej wiedzy, kompetencjom i doświadczeniu z dużym sukcesem udało się przeprowadzić spółkę przez bardzo trudny okres połączenia dwóch konkurencyjnych marek i struktur.
5. Anna Sakowicz – Starcom Sp. z o.o. – Członek zarządu, Chief Digital, Data&Analitics Officer SMG
Od 15 lat w branży marketingowej. Innowacje, które od 2014 r. wprowadza w SMG, odpowiadają na nowe potrzeby biznesowe klientów agencji w obszarach BIG DATA, analityki i marketingu precyzyjnego. Restrukturyzacja przyczyniła się do wzrostu przychodów firmy i budowania partnerskich relacji z klientami.
6. Ilona Weiss – ABC Data S.A. – Prezes Zarządu
Od 25 lat związana jest z rynkiem finansowym i inwestycyjnym oraz z firmami z branży technologii i IT. W styczniu 2015 objęła stanowisko prezesa ABC Data, a wprowadzone przez nią zmiany już po kilku miesiącach przyczyniły się do wzmocnienia pozycji firmy na rynku polskim i zagranicznym.
7. Małgorzata Wróblewska – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny – Dyrektor Generalny
Od początku kariery związana z obszarem edukacji. Kieruje rozbudowaną strukturą, na którą składają się m.in. kampusy w pięciu największych miastach w kraju. Między innymi dzięki jej konsekwencji SWPW stał się pierwszą uczelnią niepubliczną w Polsce, która zyskała status uniwersytetu.

KATEGORIA: DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ KOBIET
1. Karolina Cikowska i Van Anh Dam – pomysłodawczynie Girls Code Fun – fundacji mającej na celu motywowanie i zachęcanie dzieci w wieku szkolnym (szczególnie dziewczynek) do zdobywania wiedzy w zakresie nowych technologii. Uczą programowania komputerowego i przekazują umiejętności umożliwiające sukces oraz lepsze zrozumienie współczesnego świata zdominowanego przez nowe technologie.
2. Katarzyna Gulczyńska – Prezes Fundacji Pokonaj Raka, której celem działania jest pokazywanie na przykładach konkretnych osób, iż raka można pokonać, a po chorobie można wrócić do życia pełnego pasji i marzeń. Fundacja ma przekonywać o tym, że rak to diagnoza nie wyrok.
3. Joanna Pruszyńska-Witkowska – inicjatorka projektu Znane Ekspertki, który promuje obecność kobiet w debacie publicznej i ma na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi.
4. Katarzyna Twarowska – Prezes Fundacji Liderek Biznesu, której misją jest propagowanie idei równości i różnorodności w zarządzaniu oraz równomiernego dostępu do najwyższych stanowisk zarządczych. Fundacja stała się miejscem i platformą wymiany opinii i doświadczeń, gdzie każda kobieta znajdzie wskazówki, wsparcie oraz inspirację do ciągłego samodoskonalenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
5. Urszula Wójtowicz – współzałożycielka Fundacji Force Feminite, której celem jest promowanie wśród kobiet wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań telemedycznych m.in. w obszarze treningu mięśni dna miednicy. W czasie wykonywania opracowanego zestawu ćwiczeń pacjentka może obserwować na ekranie smartfonu działanie swoich mięśni dna miednicy.

Szczegółowe informacje na temat finalistek oraz ich działalności są dostępne na stronach: www.bizneswomanroku.pl oraz www.sukcespisanyszminka.pl

Partnerami strategicznymi konkursu Bizneswoman Roku są: GTECH (Grupa IGT) oraz PZU. W gronie partnerów konkursu znajdują się także: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, PwC, Giza Polish Ventures, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Teraz Polska, Klub Polska Rada Biznesu, Instytut Monitorowania Mediów, Program Executive MBA@UW oraz Kancelaria OKW. ITwiz jest patronem medialnym konkursu.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *