W związku z pracami rozwojowymi w obszarze usługi Profilu Zaufanego, w piątek, 19 stycznia (od godz. 20:00), do godziny 16:00 w sobotę, 20 stycznia, trwać będzie przerwa serwisowa – poinformowali przedstawiciele Centralnego Ośrodka Informatyki. Profil Zaufany będzie w tym czasie niedostępny dla użytkowników.
Osoby, które planowały w tych dniach załatwianie online spraw urzędowych powinny uwzględnić przerwę w dostępie do tej usługi. W tym czasie nie będzie możliwości zalogowania się do usług internetowych poprzez Profil Zaufany, jak również niedostępna będzie usługa składania podpisu zaufanego.
Niedostępne będzie również:
- logowanie do systemów państwowych przy użyciu aplikacji mObywatel;
- logowanie poprzez e-Dowód (nie będzie dostępna aplikacja eDO App),
- logowanie do systemów państwowych poprzez uwierzytelnianie w bankowości internetowej.
Wobec tego nie będzie można realizować poszczególnych spraw urzędowych, takich jak:
- logowanie się do Internetowego Konta Pacjenta i korzystanie z usługi mObywatel;
- składanie wniosków, w tym o 800+ i wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego;
- zgłoszenie narodzin dziecka, pobranie odpisu aktu stanu cywilnego, małżeństwa, zgonu;
- zgłoszeniu zgubienia lub zniszczenia dowodu osobistego;
- zarejestrowaniu działalności gospodarczej.
Podczas prac wprowadzone zostaną zmiany, które mają na celu podniesienie stabilności i niezawodności systemów, zapewniają przedstawiciele COI. Profil Zaufany będzie ponownie dostępny w sobotę, 20 stycznia po godz. 16:00.
Informacje na temat Profilu Zaufanego można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany.